نمایشگاه کتاب در نشر و اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی مؤثر است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
شناسه : 3181
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب در ترغیب مردم به خرید کتاب و اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، عبدالرضا عزیزی اظهار کرد: خرید کتاب و کتاب‌خوانی عمل پسندیده‌ای است که باید بیش‌ازپیش در جامعه ترویج شود.

عزیزی عنوان کرد: امروزه به دلیل مشغله‌های فراوان و آمار بالای بیکاری در بین خانواده‌ها، دیگر فرصت و انگیزه‌ای برای مطالعه کتاب وجود ندارد و بیشتر فعالیت جوانان در فضای مجازی خلاصه می‌شود.

وی گفت: اینترنت و دنیای الکترونیک، مراجعه مردم به کتاب را کاهش داده و اغلب افراد جامعه تمایل به مراجعه غیرحضوری به فضاهای کتابخانه‌ای برای پاسخگویی به نیازهای علمی خوددارند.

وی تصریح کرد: کتاب جایگاه خاص خود را دارد و مجموعه این عوامل درگذر زمان نباید سبب دوری مردم از کتاب و مطالعه شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: لذتی که در مطالعه و ورق زدن کتاب وجود دارد قابل‌مقایسه با فضای الکترونیک نیست که باید در این زمینه بیشتر مردم را ترغیب به مطالعه کرد.

عزیزی برگزاری نمایشگاه کتاب و فرصت رویارویی بیشتر مردم با کتاب را در اشاعه و نشر فرهنگ مطالعه در جامعه تأثیرگذار توصیف کرد و ضمن تشکر از متصدیان برگزاری این نمایشگاه، خواستار فراهم کردن زمینه‌های بیشتر برای انس مردم با کتاب شد.

دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی سوم تا هشتم آبان ماه آینده در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می‌شود.

۲۴ مهر ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.