نقش موثر هواپیماهای غیراستاندارد فرودگاه مهرآباد در آلودگی هوای پایتخت/ از پرواز هواپیماهای غیراستاندارد جلوگیری شود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
شناسه : 2544
8
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر نقش هواپیماهای غیراستاندارد فرودگاه مهرآباد در آلودگی هوای پایتخت، گفت: از پرواز هواپیماهای غیراستاندارد جلوگیری شود.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای اجرای سریعتر طرح کاهش آلایندگی هوای تهران (LEZ) را در راستای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران ضروری خواند و یادآور شد: طرح کاهش آلایندگی هوای تهران طرحی مناسب برای مقابله با آلودگی هوا و کاهش معضل ترافیک است که مسئولان ذی ربط باید به صورت جدی در راستای اجرای سریعتر آن گام بردارند.

ضرورت جلوگیری از تردد خودروهای با عمر بیش از ۵ سال در پایتخت

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جلوگیری از تردد خودروهای با عمر بیش از ۵ سال در پایتخت تاکید کرد و افزود: در راستای کاهش آلودگی هوای تهران باید از تردد تمامی خودروهای فرسوده و کاربراتوری در پایتخت به طور جدی ممانعت و برای نیل به این هدف شرایط نوسازی خودروهای فرسوده تسهیل شود البته در کنار این موضوع خودروهای فاقد معاینه فنی نیز باید از طریق دوربین های سطح شهر توسط پلیس شناسایی شود.

طرح کاهش آلایندگی هوای تهران برای کسب نتیجه بهتر باید بدون تاخیر انجام شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه طرح کاهش آلایندگی هوای تهران برای کسب نتیجه بهتر باید بدون تاخیر اجرایی شود، ادامه داد: تعلل در اجرای طرح مذکور خسارات جانی و اقتصادی زیادی را متوجه پایتخت کشور می کند زیرا سالیانه هزاران نفر در پایتخت به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

انتقاد از اجرای ضعیف طرح های کاهش آلایندگی هوای تهران

عزیزی از اجرای ضعیف طرح‌های کاهش آلایندگی هوای تهران انتقاد کرد وافزود: اجرای بهتر طرح‌های کاهش آلودگی هوای تهران مستلزم توجه جدی به فاکتورهای کاهش و همچنین برنامه ریزی مناسب و منسجم است.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، بر لزوم اجرای سریعتر طرح کاهش آلایندگی هوای تهران (LEZ) تاکید کرد و گفت: برای اجرای بهتر طرح های کاهش آلایندگی هوای پایتخت باید به فاکتور و گزینه هایی مانند خروج خودرو و موتورسیلکت های فرسوده، کاهش تعداد خودروها، کیفیت خودرو و سوخت و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی توجه جدی کرد.

مجلس از اجرای طرح های کاهش آلایندگی هوای تهران حمایت می کند

وی با بیان اینکه مجلس از اجرای طرح های کاهش آلایندگی هوای پایتخت به طور جدی حمایت می کند، افزود: مجلس از هر طرح و اقدامی که در راستای کاهش آلودگی هوای پایتخت باشد به صورت جدی حمایت می‌کند.

عزیزی با بیان اینکه قانون منع تردد خودروهای فرسوده در پایتخت باید به درستی انجام شود، یادآور شد: اگر چه طبق قانون باید از تردد خودروهای فرسوده جلوگیری شود ولی متاسفانه به این موضوع توجهی نمی شود البته برنامه ریزی برای تردد خودروهای پاک باید برای تمامی مناطق پایتخت در دستور کار قرار گیرد نه تنها برای مناطق محدود و خاص.

بخش قابل توجهی از آلودگی هوای پایتخت ناشی از هواپیماهای غیراستاندارد فرودگاه مهرآباد است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از آلودگی هوای پایتخت ناشی از هواپیماهای غیراستاندارد فرودگاه مهرآباد است، تصریح کرد: از آنجایی که هواپیماها نسبت به خودروها ۲ الی ۳ هزار برابر آلودگی ایجاد می‌کنند بنابراین باید به صورت جدی از پرواز هواپیماهای غیراستاندارد فرودگاه مهرآباد ممانعت شود.

کلانشهر تهران گنجایش خودروهای موجود را ندارد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه کلانشهر تهران گنجایش خودروهای موجود را ندارد، ادامه داد: هر چند تهران گنجایش خودروی جدید را ندارد ولی متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولان امر به طور مداوم به ظرفیت خودروهای موجود افزوده می شود که این امر تاثیر بسزائی در افزایش آلودگی پایتخت کشور دارد، در همین راستا می‌طلبد دستگاه‌های ذی‌ربط نگاه جدی به کاهش حجم خودروها، اصلاح ساختار حمل و نقل عمومی و همچنین حذف خودروهای فرسوده به موازات افزایش ورودی خودروها داشته باشند.

وسایل حمل و نقل عمومی موجود در پایتخت پاسخگوی رفع نیازهای شهروندان نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه امکانات و وسایل حمل و نقل عمومی موجود در پایتخت پاسخگوی رفع نیازهای شهروندان نیست، تصریح کرد: در کنار این هیچ‌گونه برنامه‌ریزی مدون و مناسبی از سوی مسئولان ذی ربط برای رفع مشکلات شهری مانند جلوگیری از لبریز شدن ظرف جمعیتی پایتخت انجام نشده و شاهد نظم درستی در چیدمان خودروها، وسایل حمل و نقل عمومی و ساخت وسازهای شهری نیستیم./

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.