نظام پولی و بانکی کشور دچار سرطان بدخیمی است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
شناسه : 2827
10
عزیزی در نطق میان دستور: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نظام پولی و بانکی کشور دچار سرطان بدخیمی شده است، افزایش و کاهش ارزش پول در اقتصاد دنیای کنونی را مضحک خواند.
پ
پ

به گزارش مجلس تی وی ، عبدالرضا عزیزی در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تشکر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: نمایندگان تصمیم گیرندگان جمهوری اسلامی ایران بوده و نسخه‌نویس دردها و آلام و بیماری‌های کشور هستند. وظیفه طبیب تشخیص بیماری و درمان بیمار است لذا نمایندگان باید با پیروی از پیامبر اکرم (ص) که به تعبیر حضرت علی (ع) طبیبی بود که برای درمان بیماران پیوسته در گردش بود از راه و اهداف وی صیانت کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان باید به حال بزرگترین سرطان کشور که شریان‌های اقتصادی کشور جاری است چاره‌ای بیندیشند، افزود: نظام پولی و بانکی کشور دچار سرطان بدخیمی شده است که نیازمند درمان ریشه‌ای بوده و این درمان جز از طریق خانه ملت صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه نظام پولی و بانکی در کشور وارداتی بوده و بومی نیست، ادامه داد: نظام پولی و بانکی کشور شکل کنونی آن بیش از صد سال قدمت ندارد و ارزش اعتباری را رنگ کرده و به مثابه ارزش ذاتی جلوه می‌دهد.

عزیزی با بیان اینکه روزی نیست که خبراز اختلاس جدید و کم و زیاد شدن معیار سنجش اقتصاد یعنی پول به گوش نرسد، یادآور شد: به همان میزان که عوض شدن میزان درجات متر، یارد ، سانتیگراد و فارنهایت مضحک بوده بالا و پایین شدن ارزش پول در اقتصاد دنیای کنونی مضحک است.

وی افزود: ریشه مشکلات زندگی ما از غفلت است، هیچ ملتی به خاطر غفلت در طول تاریخ تحسین نشده است آن هم غفلت از احکام مالی و پولی خداوند بخشنده و مهربان.

عزیزی با بیان اینکه کشور را از جنگ نظامی می‌توان نجات داد اما با روند کنونی از جنگ اقتصادی و ارزی نمی‌توان نجات داد، ادامه داد: جنگ ارزی بی‌رحم‌ترین جنگ شناخته شده در تاریخ بشر است و مهمترین سنگر فتح نشده انقلاب اسلامی که هنوز خالی از نیروهای انقلابی است جنگ اقتصادی و ارزی است.

وی اظهار کرد: جنگ ارزی، مسائل پولی و اقتصادی است و حتی امروز نیازمند تدوین مسائل فقهی و خط قرمزهای شرعی و تدوین اصول جنگ برای این حوزه احساس می‌شود. جنگ ارزی یکی از محورهای مهم جنگ تمام عیار اقتصادی و یکی از مسائل مهم پیش روی انقلاب است که برای آن به تربیت نیرو، بصیرت و اشراف به مسائل اقتصادی، تدوین مسائل فقهی و قانونی با حضور فعال در صحنه نیاز است.

اهمیت جنگ اقتصادی اگر از ۸ سال دفاع مقدس بیشتر نباشد کمتر نیست

عزیزی با بیان اینکه اهمیت جنگ اقتصادی اگر از ۸ سال دفاع مقدس بیشتر نباشد کمتر نیست، افزود: دلیل اینکه آلمان و ژاپن جنگ جهانی دوم را به راه انداختند این بود که ارزش پول آنها افت کرده بود اما زمانی که ارزش پول یک کشور افت می‌کند ذخایر طلا چیزی است که آن کشور می‌تواند به آن اتکاء کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۳۹ ذخایر طلای هیتلر به پایان رسیده بود و برای غارت ذخایر طلای سایر کشورها شعله جنگ جهانی را برافروخت. طلای کشورها را غارت می‌برد و از این طریق هزینه جنگ خود را تأمین می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ارزش پول در دین اسلام ارزش ذاتی است، تصریح کرد: ارزش پول در اسلام ثابت است، در اسلام پول ارزان و گران وجود ندارد، در اسلام وام کم بهره و پربهره وجود ندارد؛ در اسلام طرفین باید در سود و زیان شریک باشند، در اسلام قرض‌الحسنه وجود دارد یعنی هر چه که پرداختی باید همان را پس بگیری.

در اسلام نرخ بهره وجود ندارد

عزیزی با تأکید بر اینکه در اسلام نرخ بهره وجود ندارد، افزود: بهره در اسلام ربا بوده و جنگ با خدا و رسول خدا است. در اسلام سهمی از درآمد شخص به خدا یعنی به فقرا تعلق می‌گیرد.

وی با طرح سوالی ادامه داد: چرا باید بالاترین نرخ بهره بانکی جهان متعلق به ایران باشد؟ تا چه زمانی تورم و رکود عذاب‌های این مردم باشد؟ جریان خون اقتصادی کشور، جریان پول سرطانی شده است که باید درمان ریشه‌ای شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم گفت: باید ارزش پول کشور ذاتی شود و این ارزش اعتباری به تاریخ سپرده شود. تا چه زمانی مراجع تقلید که ستون‌های دین هستند باید فریاد برآورند که ربا تار و پود جامعه را فرا گرفته است. تا چه زمانی باید دید که بانک‌های زیان ده و ورشکسته با دستکاری صورت‌های مالی خود ربا را به جای سود در جامعه نضج داده و بر سر سفره‌های مردم می آورند.

شکمی که با ربا پر شود نور ایمان در دلش نفوذ نمی‌کند

وی با بیان اینکه شکمی که با ربا پر شود نور ایمان در دلش نفوذ نمی‌کند، افزود: در چنین جامعه‌ای هزینه امنیت و پلیس و زندان بسیار بالاتر است یک درهم ربا شدتش بیشتر از این است که شخصی ۷۰ زنا با محارم خود انجام دهد.

عزیزی ادامه داد: اگر ربا در بانک‌ها و تجارت بین مردم وجود داشته باشد ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که جمهوری ما جمهوری اسلامی است. محتوای جمهوری اسلامی با ربا متفاوت است.

وی با بیان اینکه کارشناسان به همراه علما باید در این مسئله فعالیت کنند تا کشور از این گرفتاری نجات پیدا کند، یادآور شد: مردم ایران باید به این موضوع که با ربا مواجه هستند توجه کنند. اگر چنانچه بانکداری در ایران همانند سایر بخش‌ها رواج پیدا کند مردم از صنعت و کار باز می‌مانند و پولشان برایشان کار می‌کند و خودش در خانه می‌نشینند.

عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه نظام پولی دنیا تلاش می‌کند که از پول کار بکشد، تصریح کرد: اینکه ما نمی توانیم نرخ بهره را از پول حذف کنیم به این دلیل است که نمی‌توانیم عامل ارزش زمانی را نادیده بگیریم.باید این معیار نامعیار را از اقتصاد کشور حذف کرد.

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.