نشست مجمع نمایندگان و مسئولین خراسان شمالی با وزیر راه و شهرسازی
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
شناسه : 977
11
مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی به همراه استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در محل وزارت راه و شهرسازی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین ایشان جلسه مشترکی داشتند. در این جلسه به پیگیری و ساخت پروژه های راه سازی استان خراسان شمالی و مخصوصا راه های روستایی و راه آهن شیروان-بجنورد-اسفراین-نقاب تاکید و بررسی گردید.
پ
پ

در این جلسه گزارشاتی توسط مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در خصوص پروژه های راه سازی در دست اقدام به نمایندگان محترم استان و وزیر محترم راه و شهرسازی داده شد. همچنین برنامه ریزی ها و هماهنگی هایی در مورد پیگیری راه های استان توسط مجمع نمایندگان خراسان شمالی انجام پذیرفت که اهم آنها به شرح زیر می باشد:

مقرر گردید در آینده نزدیک و قبل از سال آتی، راه آهن شیروان به بجنورد بطول ۲۰ کیلومتر، بجنورد به اسفراین بطول ۱۷ کیلومتر و از سمت اسفراین به بجنورد بطول ۱۴ کیلومتر به مناقصه گذاشته شود، لازم به توضیح است که فاصله ریلی شیروان – بجنورد ۶۰ کیلومتر و بجنورد – اسفراین ۱۰۲ کیلومتر می باشد، که بزودی ۵۱ کیلومتر از محور موصوف به مناقصه گذاشته خواهد شد و از ابتدای سال ۱۳۹۴ اجرای پروژه آغاز گردد. همچنین پروژه راه آهن مشهد – شیروان – بجنورد – گنبد – گرگان نیز مورد پیگیری، اما راه آهن شیروان – بجنورد – اسفراین – نقاب در اولویت قرار گرفت.

 

نشست مجمع نمایندگان خراسان شمالی با وزیر راه و شهرسازی

 

در ادامه پروژه محور چمن بید – بجنورد بررسی و پیگیری شد و مقرر گردید اجرای آزادراه چمن بید – بجنورد به بخش خصوصی واگذار و از محل درآمد عوارض آزادراه تامن هزینه گردد. همچنین نماینده مردم شیروان تاکید به بهره برداری رسیدن سریعتر زیرگذرهای محور شیروان – بجنورد و شیروان – فاروج داشت، در همین خصوص اجرای غیراستاندارد زیرگذر حسین آباد به شدت مورد اعتراض دکتر عبدالرضا عزیزی واقع شد.
همچنین مقرر گردید پیمانکار فعلی سرحدات شیروان که درحال حاضر قرارگاه سازندگی خاتم می باشد، جهت تسریع در اجرا، خلع ید گردیده و به پیمانکار دیگری واگذار گردد. دکتر عزیزی از مسئولین راه و شهرسازی در خصوص اجرای ۶ کیلومتر از آسفالت راه روستای ینگه قلعه به روستای سنجد و ۵ کیلومتر از راه روستای ینگه قلعه به سمت روستای قلهک بالا و همینطور بهره برداری از آسفالت راه روستای رباط و آسفالت داخل روستای سویولدی تقدیر و تشکر نمود.

 

نشست مجمع نمایندگان خراسان شمالی با وزیر راه و شهرسازی

 

نماینده مردم فرهیخته شیروان با اشاره به زیرسازی راه روستاهای برزلان بالا و سُفلی، حصارقوشخانه و باغ و امیرخان که به مرحله آماده سازی برای آسفالت ریزی رسیده اند تقدیر و تشکر نموده و از حضور مدیرکل محترم  راه و شهرسازی خراسان شمالی و ریاست محترم اداره راه و شهرسازی شیروان و فرماندار محترم و سایر مسئولین که هفته گذشته تاپاسی از شب فعالیت و تلاش داشتند و قول بهره برداری از ۵ کیلومتر راه روستای زو به روستای قُپُز را در سال آینده دادند، صمیمانه تشکر نمود.

 

نشست مجمع نمایندگان خراسان شمالی با وزیر راه و شهرسازی

 

دیگر پیگیری انجام شده که مورد تقدیر دکتر عزیزی قرارگرفت، در خصوص مناقصه روکش آسفالت راه شهر زیارت تا شهر قوشخانه و همچنین روستای نامانلو تا سد بارزو بود که اعلام شد مناقصه انجام و پیمانکار مشخص گردیده است و بمحض ایجاد شرایط آبو هوایی و جوی مناسب اجرای پروژه آغاز خواهد گردید. لازم به ذکر است که دکتر عزیزی از محل ماده ۱۸۰، مبلغ ۳ میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه شهر زیارت تا سرحدات شیروان در نظر گرفتند و ۷ میلیارد تومان نیز مقرر شد از سوی دولت محترم تامین گردد. اجرای این پروژه نیز در بمحض بروز شرایط جوی مناسب شروع خواهد گردید.

همچنین از محل ماده ۱۸۰، مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای آسفالت راه روستاهای نظرعلی و نظرمحمد در جیرستان و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای راه روستای چوکانلو توسط دکتر عزیزی تامین اعتبار گردید.

در پایان نیز دکتر عبدالرضا عزیزی بر لزوم تسریع عملیات اجرای جاده شیروان – اسفراین تاکید داشتند و در پاسخ، استاندار محترم خراسان شمالی، مدیرکل محترم راه و شهرسازی خراسان شمالی و همچنین وزیر محترم راه و شهرسازی بر سرعت بخشیدن امور اجرایی این پروژه اذعان نمودند. و در این خصوص دکتر عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شریف شیروان، از تخصیص اعتبار از محل ماده ۱۸۰، به مبلغ ۱ میلیارد تومان جهت این جاده از سمت شیروان به اسفراین و دکتر قوامی نماینده مردم شریف اسفراین، از تخصیص اعتبار از محل ماده ۱۸۰، به مبلغ ۱ میلیارد تومان از سمت اسفراین به شیروان خبر دادند و مقرر شد دولت محترم نیز ۷ الی ۸ میلیارد تومان اعتبار جهت تسریع در اجرا و بهره برداری از راه شیروان – اسفراین اختصاص دهد.

مجمع نمایندگان خراسان شمالی

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.