۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
شناسه : 660
9
همایش : این همایش با قرائت پیام عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که خود از فرزندان شهرستان شیروان است آغاز شد که در بخشی از این پیام آمده است:اقدام ارزنده مدیران و نخبگان شهرستان شیروان برای برگزاری اولین همایش فرهیختگان شیروان که تجلی این اراده است در خور تدبیر بوده و می توان آن را ابتکار و سیاستی مثبت ارزیابی کرد.
پ
پ

 نخستین همایش فرهیختگان شیروان با حضور نخبگان کشوری، استانی و شهرستان و مسئولان در سالن فرهنگی هنری غدیر این شهر برگزار شد.

 به گزارش اترک نیوز، این همایش با قرائت پیام عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور،  که خود از فرزندان شهرستان شیروان است آغاز شد که در بخشی از این پیام آمده است:اقدام ارزنده مدیران و نخبگان شهرستان شیروان برای برگزاری اولین همایش فرهیختگان شیروان که تجلی این اراده است در خور تدبیر بوده و می توان آن را ابتکار و سیاستی مثبت ارزیابی کرد.

 در بخش دیگری از این پیام بیان شده است: آنچه امروز شما فرهیختگان و مدیران دلسوز در این همایش، برای آن اجتماع نموده‌اید نه یک وظیفه صرفا محلی، بلکه یک اقدام مثبت ملی ارزیابی می‌شود، چرا که می‌تواند به عنوان الگویی جهت سایر شهرستان‌ها تعریف و ارایه گردد. در این صورت خواهیم توانست کشوری در شأن و در خور ملت بزرگ ایران و نام متعالی اسلام داشته باشیم. دولت تدبیر و امید با تمسک به فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان ابلاغی، راهبرد و برنامه‌ای جامع و متوازن را در دستور کار دارد که با مدیریت و نظارت مستمر جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم در حال پیگیری و اجرایی شدن است. نتیجه این برنامه مدبرانه، تولید آرامش در جامعه و تقویت امید به آینده است و از این منظر وزارت کشور اقدامات مثبتی که مانند این همایش حاضر که خود نشانه وجود امید در جامعه بوده و به نوبه خود می‌تواند در افزایش این امید مؤثر باشد، حمایت می‌نماید. از خداوند متعال برای امت اسلامی وحدت و انسجام، برای ملت شریف ایران سربلندی و افتخار و برای شما فرهیختگان، نخبگان و مدیران حاضر در همایش و مردم شریف شیروان پیشرفتی سعادتمندانه را آرزومندم.

 عباسعلی صفایی ،فرماندار شیروان و رئیس اولین همایش فرهیختگان شیروان نیز ماهیت این همایش را معرفی چهره به چهره فرهیختگان این شهرستان و همه کسانی که به شیروان و میهن اسلامی عشق می ورزند دانست و افزود: سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به شهرستان شیروان معنویات و دست آوردهای زیادی برای این شهرستان داشته است و اعتباراتی نیز از محل سفر مقام معظم رهبری برای توسعه زیرساختهای شهرستان استفاده می شود که مردم عزیز در آینده ای نزدیک آنها را احساس خواهند کرد.

 صفایی افزود: دانش آموزان شیروانی ۶۱ درصد رشد قبولی در کنکور نسبت به سال گذشته داشته و کسب رتبه های علمی در المپیادها افتخارات بزرگی برای شهرستان و این الگو پذیری از نیروهای توانمند شهرستان است.

 صفایی در پایان با اشاره به حرکتهای توسعه ای شهرستان افزود: در بحث پروژه های عمرانی و نیروگاه سیکل ترکیبی اعتبارات بسیار خوبی جذب و پیگیری بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی و زیبا سازی شهر که با همت مردم و شهردار و شورای اسلامی شهر در دست اقدام است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: برای توسعه شهرستان شیروان منابع، امکانات و ساز و کارهای اقتصادی نیاز است که اینها سخت افزار رسیدن به توسعه هستند.

  دلپسند افزود: عامل اصلی و محرک توسعه، نیروی انسانی است و شیروان یکی از شهرستانهایی است که دارای سرمایه انسانی کارآمد و موثری  است.

 

دکتر عزیزی _‌ نشست نخبگان شیروان

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس نیز در این همایش گفت: جهت توسعه شهرستان باید، نخبگان، مسئولین شهرستان، امام جمعه و نماینده در شهرستان وحدت داشته باشند.

 رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی این همایش را جلسه هم اندیشی فرهیختگان دانست و افزود: مطالبات عمومی در زمینه های راه آهن، ساماندهی رودخانه اترک، گازرسانی به تمامی روستاها ، باند فرودگاه اضطراری شیروان، تبدیل روستاها توسعه یافته و واجد شرایط به شهر، توسعه علمی و آموزشی شهرستان، تصفیه خانه فاضلاب شهری و ساماندهی جاده های روستایی و راه اندازی بیمارستان جدید تا پایان سال ۹۵ عنوان کرد و گفت با جدیت در حال پیگیری و با برخورداری از حمایت مردم و فرهیختگان به خصوص وزیر کشور هستیم.

 وی افزود: خدا را شاکر هستیم که امروز چنین فرصت ارزشمندی را فراهم شد تا شیروان شاهد حضور فرزندان فرهیخته خودش باشد و در جمعی صمیمی برای توسعه شهرستان گام بردارند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.