مهار آب های مرزی خراسان شمالی معطل اعتبار/ادامه اجرای نیروگاه سیکل ترکیبی معلق در هوا
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
شناسه : 2684
11
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهار آب های مرزی استان مستلزم دریافت اعتبارات است که تاکنون اعتبار مطالبه شده به این امر اختصاص نیافته است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار عصر اترک، عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان در این باره اظهار کرد: اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وزارت نیرو به منظور مهار آب های مرزی کشور مصوب شد که متاسفانه این اعتبار حذف شد.

عزیزی تصریح کرد: مهار آب های مرزی کشور از جمله خراسان شمالی مستلزم دریافت اعتبار هستند.

به گفته وی، آب های مرزی خراسان شمالی در دو شهرستان راز و جرگلان و شیروان جریان دارند که شیب این آب های مرزی به سوی کشور ترکمنستان است که در حال حاضر از طرف روستای سرانی شیروان ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه به ترکمنستان سرازیر می شوند و کشور ترکمنستان نیز شش حلقه چاه در نوار مرزی خود برای استحصال این آب حفر کرده است.

وی با بیان اینکه احداث سدهای زیر زمینی و یا رو زمینی در نوار مرزی استان امکانپذیر نیست و باید تعدادی چاه در این نوار مرزی حفر شوند که تاکنون فقط سه حلقه چاه حفر شده اند، عنوان کرد: ادامه حفر چاه در این نوار مرزی به اختصاص اعتبار نیازمند است.

وی خاطر نشان کرد: با حفر سه حلقه چاه یاد شده در منطقه سرانی شیروان، تمامی روستاهای مرزی این منطقه از نعمت آب برخوردار شده اند و به زودی شش روستای دیگر نیز تحت پوشش آب این سه حلقه چاه قرار می گیرند و مازاد آب این سه حلقه چاه نیز به سد بارزو هدایت خواهد شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخن خود به نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان اشاره کرد و گفت: ادامه اجرای سه واحد بخار این نیروگاه طی شش ماه اخیر به علت بی پولی معلق شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این سه واحد، ۵۰۰ واحد مگاوات برق به تولیدات برق کشور افزون خواهد شد، خواستار اختصاص اعتبار به این پروژه شد.

وی همچنین خواستار اعتبار برای تکمیل پروژه های آسفالت محور اوغاز به باجیگران و شیروان به اسفراین شد.

عزیزی افزود: این پروزه های ناتمام معطل اختصاص اعتبار هستند.

سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.