مجلس از لایحه اختصاص تامین اجتماعی به همه مردم استقبال می کند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
شناسه : 2933
14
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه همه مردم باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند، گفت: اگر دولت چنین لایحه ای به مجلس ارائه کند، از آن استقبال می کنیم.
پ
پ

به گزارش ایرنا، عبدالرضا عزیزی روز دوشنبه در همایش منطقه ای سالمندی جمعیت در تبریز با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه آینده داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون دولت مکلف به ارائه خدمات حمایتی از جمله تامین اجتماعی به تمامی مردم است.
وی خدمات بیمه سلامت در کشور را قابل توجه دانست و گفت: در زمینه تامین اجتماعی هم کارهای خوبی انجام شده ولی با وضعیت ایده آل فاصله داریم.
عزیزی با اعلام اینکه در زمان حاضر ۹۷ درصد هزینه خدمات بیمارستانی در روستاها و ۹۴ درصد این خدمات در شهرها توسط دولت پرداخت می شود، گفت: ۱۰ درصد از درامدهای یارانه ای برای اجرای طرح تحول سلامت اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه سونامی سالمندی در کشور در راه است، گفت: در زمان حاضر در کشور ما ۱۰ درصد جمعیت سالمند هستند و با رشد جمعیت ۱٫۳ درصدی کنونی در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ درصد و در سال ۱۴۲۵ به ۲۲ درصد خواهد رسید.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس برنامه ریزی مناسب برای ارتقای وضعیت جسمی و جایگاه اجتماعی سالمندان را ضروری دانست و افزود: با توجه به تغذیه و سلامتی می توان از بیماری های دوره سالمندی پیشگیری کرد.
همایش منطقه ای سالمندی جمعیت و پیامدهای مرتبط با سیاست گذاری به همت سازمان بهزیستی و همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل امروز با حضور ۲۰ چهره بین المللی از هشت کشور جهان و تعدادی از صاحب نظران داخلی در تبریز گشایش یافت و تا ۱۴ تیر ادامه خواهد داشت.

 

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.