عبدالرضا عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص عملکرد مجلس در مبارزه با تخلفات در فضای مجازی گفت: رشد چنین فضاهایی در تمام کشورها اجتناب ناپذیر است و هر روز هم قوی تر می شود، پس ما نمی توانیم همه آنها را فیلتر کنیم، ما یکی را فیلتر کردیم، دوباره یک نرم افزار جدید به بازار می آید. بهترین کار این است که ما قوانینی داشته باشیم و به فضاهای مجازی اجازه بدهیم در چارچوب آن فعالیت کنند.

وی ادامه داد: درباره تلگرام هم که اخیرا مباحث غیر اخلاقی مطرح شده است، بهتر است با مدیر تلگرام صحبت کنیم و از وی درخواست کنیم، این نرم افزار  در چارچوب قوانین اسلامی در کشور ما به فعالیت خود ادامه دهد. زیرا خیلی از خانواده ها از چنین فضاهای مجازی با سرعت بالا استقبال می کنند. این هماهنگی با مدیر تلگرام هم جزو وظایف وزارت ارتباطات، فن آوری و اطلاعات است. در ضمن شورای علی فضای مجازی هم در این حوزه موظف به تصمیم گیری است.

این نماینده مجلس درباره وظایف مجلس شورای اسلامی درباره مواد مخدر گفت: در این باره خلاء های زیادی داشتیم که هم مجلس و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد شده و این خلاء ها را پر کرده به طور مثال زمانی که مواد مخدر صنعتی وارد بازار شد، برای مقابله با آن قانونی وجود نداشت اما هم مجلس و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام به موقع وارد شد و مشکل را حل کرد، درباره وظایف مجلس هم باید بگویم ما هم نقش نظارتی داریم و هم نقش قانونگذاری.

عزیزی در پایان درباره طرح مبارزه با اسید پاشی گفت: برای هر چیزی که نباید قانون تصویب کرد، همه ما می دانیم که این کار غیر اخلاقی است و باید با آن مبارزه شود. در قانون هم نحوه مقابله با مجرمان مشخص است. یک قانون کلی برای برخورد با متخلفین داریم که باید با اسیدپاشان هم به همانگونه رفتار کرد.

پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴