لزوم برخورد جدی با متکدیان پایتخت/ نیازی به تصویب قانون نیست؛ متولیان قانون را اجرا کنند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
شناسه : 2575
10
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم برخورد جدی با متکدیان خارجی پایتخت تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی، شهرداری و قوه قضائیه با همکاری هماهنگ ومسئولانه‌ نسبت به جمع آوری و ساماندهی متکدیان اقدام کنند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تایید اظهارات مدیرعامل خدمات اجتماعی شهرداری تهران مبنی بر اینکه متکدیان خیابانی پایتخت ماهانه ۳ میلیون تومان درآمد دارند، گفت: برخی متکدیان پایتخت ماهانه بیش از ۳ میلیون درآمد دارند و فعالیت آزادانه  آنها به دلیل نبود هماهنگی لازم میان دستگاه های مسئول است.

تکدی گری جرم محسوب شده و مجازات دارد

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تکدی گری جرم محسوب شده و مجازات دارد، تصریح کرد: برای برخورد با متکدیان خلاء قانونی نداریم بلکه تنها مشکل عدم اجرای قانون است.

رفع ریشه ای معضل تکدی‌گری نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول

وی رفع ریشه‌ای معضل تکدی‌گری در پایتخت را نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول خواند وادامه داد: نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی، شهرداری و قوه قضائیه باید همکاری هماهنگ ومسئولانه‌ای را در جمع آوری و ساماندهی متکدیانی که باعث زشتی چهره پایتخت شده‌اند داشته باشد به طوریکه نیروی انتظامی آنها را جمع آوری، قوه قضائیه نسبت به صدور حکم اقدام کرده و شهرداری اسکان موقت آنها را بر عهده گرفته و سپس سازمان بهزیستی آنها را دسته بندی نماید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عده اندکی از متکدیان پایتخت نیازمند واقعی هستند، یادآور شد: این افراد باید شناسایی و تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گیرند.

عزیزی بر لزوم برخورد جدی نیروی انتظامی و قوه قضائیه با مافیای تکدی‌گری در پایتخت تاکید کرد وگفت: اکثر متکدیان از طرف افرادی سودجو حمایت شده و به طور باندی و سازماندهی شده عمل می‌کنند بنابراین جلوگیری از فعالیت آنها نیازمند برخورد جدی نیروی انتظامی و قوه قضائیه است.

انتقاد از فعالیت آزادانه متکدیان خارجی در پایتخت

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، از فعالیت آزادانه متکدیان خارجی در پایتخت انتقاد و بر ضرورت برخورد جدی نیروی انتظامی با آنها تاکید کرد و یادآور شد: طبق آمارها تعداد زیادی از متکدیان پایتخت، خارجی هستند در حالی که این افراد عامل برخی از بیماری های واگیر در کشور بوده و بسیار حرفه ای و به صورت باندی عمل می کنند البته برای برخورد با اتباع بیگانه خلاء قانونی نداریم بلکه همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم مشکل عدم اجرای قانون است.

جلوگیری از فعالیت متکدیان خارجی نیازمند توجه به قانون است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت متکدیان خارجی نیازمند توجه به قانون است، تصریح کرد:  جای بسی تعجب است که چطور متکدیان خارجی راحت و آزادانه به فعالیت خود در پایتخت ادامه داده و هیچگونه برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد؟ در این رابطه به صورت جدی نیاز است برای جلوگیری از تبعات و آسیب‌های زیادی که این افراد به کشور تحمیل می کنند با آنها برخورد کرده و و نسبت به خروج آنها از کشور اقدام کرد.

اکثر متکدیان داخلی و خارجی کاسبان حرفه‌ای و بی‌نیاز هستند

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با بیان اینکه اکثر متکدیان داخلی و خارجی کاسبان حرفه ای هستند که هیچ گونه نیاز مالی ندارند، یادآور شد: راهکار رفع این مشکل تغییر فرهنگ شهروندان، آموزش آنها و فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه ها است زیرا کمک مردم افزایش تعداد آنها را در پی داشته در حالی که کمک نکردن کاهش آنها را به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مردم باید کمک های نقدی خود را به کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحول داده تا از سوی این مراکز به دست نیازمندان واقعی برسد./

شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.