لزوم ارائه بسته های تشویقی ارزان به بافت های فرسوده
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
شناسه : 1629
16
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر ارائه بسته های تشویقی ارزان به بافت های فرسوده گفت: با ارائه بسته های تشویقی ارزان به بافت های فرسوده و برنامه ریزی و نظارت بر ساخت آنها می توان از رشد افقی ساختمان ها و بازسازی مجدد در آینده جلوگیری کرد.
پ
پ

 عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خانه ملت، با تاکید بر اینکه مشکل بافت های فرسوده کم کاری دولت های گذشته یا کمبود بودجه و اعتبارت نیست، گفت:  تنها مشکلی که در رابطه با بافت های فرسوده وجود دارد عدم خلاقیت در ساختمان سازی است که اگر در این خصوص دولت ها خلاقیت به خرج دهند دیگر نیازی به بازسازی ساختمان ها در آینده نیست.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از فراموشی مدیریت یکپارچه شهری، گفت:  متاسفانه این قانون که در برنامه پنجم توسعه هم آمده نه رعایت و نه اجرا شده است در حالیکه اجرای آن به نفع شهرها خواهد بود لذا در اجرای این قانون دولت باید همدلی به خرج دهد و دنبال مقصر نباشد.

عزیزی با انتقاد از نبود مدیریت واحد در خصوص بافت های فرسوده گفت: اگر در ساختمان سازی مدیریت واحد شهری و استانداردها لحاظ شود معضل بافت های فرسوده در آینده به وجود نخواهد آمد لذا باید همه سازمان ها با هماهنگی هم در رفع این معضل بکوشند.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: انتظار داریم که دولت با توجه به شعار امسال به نام “دولت و ملت همدلی و همزبانی” حداقل برای یک بار با همدیگر همدل، همزبان و برای برطرف کردن مشکلات فکر و تلاش واحد داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر در ساختمان سازی استانداردها رعایت شود به بازسازی مجدد نیاز ندارد،‌ گفت:  متاسفانه در هیچ کدام از شهرهای ما در ساختمان سازی استانداردهای لازم رعایت نشده در حالیکه در شهرهای برخی از کشورها مانند مسکو ساختمان هایی با قدمت ۳۰۰ ساله وجود دارد که با این قدمت بالا نیاز به تخریب و بازسازی ندارند بلکه درون ساختمان ها را بازسازی می کنند چون در ساخت ساختمان ها استانداردها را رعایت و پیش بینی سالهای بعد را نیزکرده اند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، ادامه داد: مسکن مهر تنها جایی بود که ما می توانستیم استانداردها و اصول شهرسازی را خوب رعایت کنیم که متاسفانه به هیچ وجه اصول شهرسازی هم در این بخش رعایت نشده است فقط هزینه گزافی کردیم بدون اینکه برای عدم بازسازی  این مساکن در آینده  هیچ گونه  برنامه ریزی کرده باشیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اظهار نظر اخیر رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص عدم ارائه بسته های تشویقی به بافت های فرسوده، تصریح کرد: با توجه به رشد بی رویه شهرها و تبدیل زمین های کشاورزی به ویلا و برج های بلند، ارائه بسته های تشویقی ارزان به همراه رعایت استانداردهای لازم در ساختمان سازی هم به زیباسازی شهر کمک می کند و هم از رشد افقی شهرها جلوگیری می کند.

جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.