قرائت پیام رییس کمیسیون اجتماعی در همایش ملی تالاسمی
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
شناسه : 681
14
پیام : عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در دومین همایش ملی تالاسمی، فرصت‌ها و چالش‌ها که در هتل بزرگ رامسر برگزار شد، به شرح ذیل قرائت شد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، پیام عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در دومین همایش ملی تالاسمی، فرصت‌ها و چالش‌ها که در هتل بزرگ رامسر برگزار شد، به شرح ذیل قرائت شد.

 آغاز فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، چندی است بارقه رویدادهایی نظیر کسب دستاورد ها و جایگاه‌های علمی در سطح دانشگاه ها همتراز و نیز برگزاری همایش های ارزشمند ملی و بین المللی موجی از دلگرمی را در دل دوست داران علم و دانش و خدمات بهداشتی درمانی در این استان پدید آورده است.

 بی تردید ارتقای سلامت و رسیدن به توسعه پایدار در بهداشت و درمان جامعه که از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی سرلوحه سیاست‌های مسئولین قرار گرفته و در برنامه‌های پنجگانه توسعه و سند پشم انداز ۲۰ ساله نیز مورد تاکید جدی قرار گرفته، می‌تواند متضمن رفاه و پیشرفت کشور باشد و در سایه توجه ویژه به دستاوردهای پژوهشگران و دانشمندان و نیز تبادل تجربیات در همایش‌های اینچنینی محقق خواهد شد.

 با توجه به بار بیماری در کشور از بعد مالی و اجتماعی و نیز هزینه‌های هنگفت درمان این بیماران به نظر می‌رسد بهبود فرآیندهای پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری به ویژه مولفه های اجتماعی موثر بر آن، همواره یکی از دغدغه های مهم مردم، پزشکان سیاستمداران مرتبط با بیماران خاص به ویژه این بیماری است.

 در این راستا برگزاری چنین همایشی با محوریت دستاوردهای نوین پزشکی در پیشگیری، تشخیص و درمان مولفه‌های سلامت و تالاسمی، عدالت در سلامت و تالاسمی و مولفه‌های حقوق بشری و تالاسمی در سطح ملی می‌تواند موجبات بهبود عملکرد مسئولانه‌تر و مردم به افراد مبتلا به تالاسمی گردد.

 اینجانب ضمن تشکر صمیمانه از برگزار کنندگان و دست اندر کاران این همایش برگزاری آن را موجب تعالی و ارتقای خدمات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی کشور به ویژه خراسان شمالی در سطح ملی می‌دانم، انشاءالله با اشتراک نهادن این تجربیات نقطه آغاز تحول و حرکتی نوین در راه ارتقای سلامت همگانی در سطح جوامع بشری باشد.

 

 چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.