قانون مدیریت خدمات کشوری کنونی عین بی‌عدالتی است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
شناسه : 3135
24
عبدالرضا عزیزی در مراسم افتتاح 150 اورژانس اجتماعی در سراسر کشور گفت: متاسفانه در دهه های اخیر شاهد افزایش چشمگیر آسیب های اجتماعی در کشور بوده ایم و آمارها نشان می دهد آسیب ها از تنوع زیادی برخوردار شده اند.
پ
پ

به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، عبدالرضا عزیزی در مراسم افتتاح ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در سراسر کشور گفت: متاسفانه در دهه های اخیر شاهد افزایش چشمگیر آسیب های اجتماعی در کشور بوده ایم و آمارها نشان می دهد آسیب ها از تنوع زیادی برخوردار شده اند.

وی گفت: باید برای سه هزار نیروی اورژانس اجتماعی شرایطی فراهم کنیم تا از امنیت شغلی برخوردار باشند و بدون استرس و دغدغه معیشت بتوانند در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارائه خدمات به آسیب دیدگان بهتر عمل کنند.

عزیزی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است افزود: هزینه پیشگیری یک سوم درمان است و تاثیری که پیشگیری دارد ۱۱ تا ۳۰ برابر درمان است.

وی در مورد درمان اعتیاد و اهمیت پیشگیری گفت: با امکانات دارویی که در دنیا وجود دارد آمارهای سازمان ملل نشان می دهد که موفقیت درمان اعتیاد از۴۰ به ۲۰درصد رسیده بنابراین برای پیشگیری بهترین کار این است که سازمان های تخصصی مانند بهزیستی خدمات مناسبی به مددجویان در جهت پیشگیری از آسیب اعتیاد انجام دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود در سال ۹۳، ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شد که این آمار در سال گذشته به ۷۰۰ هزار تماس رسیده است.

عزیزی با بیان اینکه سال گذشته اورژانس اجتماعی از ۵ هزار و ۲۰۰ مورد خودکشی جلوگیری کرد گفت: ۲٫۵ درصد مردم جهان دچار بیماری روانی مزمن هستند و با توجه به جمعیت کشور تعداد زیادی از افراد دچار بیماری روانی هستند و مفهوم آن این است که نتوانسته ایم اورژانس اجتماعی را به خوبی میان مردم معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و افزود: این قانون در زمان خودش موثر بود اما در حال حاضر بسیار بی خاصیت و عین بی عدالتی است و نه تنها برای بهزیستی بلکه در سازمان های دیگر نیز موجب نارضایتی شده است.

عزیزی تاکید کرد: از وزیر رفاه می خواهیم تا امنیت شغلی سه هزار نیروی اورژانس را در لایحه خدمات کشوری بگنجاند و در این صورت ما نیز در مجلس برای تصویب آن تلاش می کنیم.

۲۹ شهریور ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.