فرسودگی پیش از موعد؛ نتیجه بی توجهی به استانداردهای ساخت و ساز/ انتقاد از بی توجهی به بافت‌های فرسوده در برنامه ششم
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۳۷
شناسه : 2428
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از حذف موضوع بافت های فرسوده از برنامه ششم توسعه بر ضرورت تامین اعتبارات لازم در راستای بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده در بودجه 95 تاکیدکرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ خواستار توجه بیشتر دولت به رفع مشکلات بافت‌های فرسوده شد و گفت: متاسفانه تاکنون برنامه مدونی برای بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده در کشور صورت نگرفته است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده تاکید کرد و افزود: ارائه برنامه ریزی مدون،  منسجم و راهبردی از سوی متولیان برای بهسازی وبازسازی بافت های فرسوده، ضروری ولازم است.

وی بر ضرورت توجه جدی به موضوع بافت‌های فرسوده در برنامه ششم توسعه تاکیدکرد و گفت: به خاطر اینکه در زمینه بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده طبق برنامه پنجم توسعه پیش نرفتیم بهتر است برنامه ریزی مناسبی را برای پرداختن به موضوع بافت های فرسوده در برنامه ششم لحاظ کنیم.

عزیزی با انتقاد از حذف موضوع بافت‌های فرسوده از برنامه ششم توسعه بر ضرورت تامین اعتبارات لازم در راستای بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده در بودجه ۹۵ تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با انتقاد از اینکه در ساختمان سازی‌ها استانداردها رعایت نمی شود، تصریح کرد: متاسفانه نه تنها تکنولوژی ساخت در ساختمان سازی‌ها رعایت نمی شود بلکه ساخت و سازها توسط افراد فاقد صلاحیت صورت می‌گیرد؛ بهتر است جریان ساخت وساز در اختیار شرکت‌های معتبر قرار گیرد تا با استفاده از تجربیات آنها و رعایت تمامی استانداردها ساختمان هایی استاندارد در کشور بنا شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، از عدم خلاقیت در ساختمان سازی‌ها انتقاد کرد وافزود: متاسفانه به خاطر اینکه در هیچ کدام از شهرهای کشور خلاقیت در ساختمان سازی لحاظ نشده لذا بعد از گذشت چندین سال اقدام به بازسازی مجدد دارند در حالیکه در اکثر کشورهای اروپایی ساختمان هایی با قدمت بالا وجود دارد که به خاطر رعایت استانداردها در هنگام ساخت آنها و پیش بینی سالهای بعد، نیازی به تخریب و بازسازی ندارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، ادامه داد: اگر در ساختمان سازی مدیریت واحد شهری و استانداردها لحاظ شود معضل بافت های فرسوده در آینده به وجود نخواهد آمد که نیازی به تامین اعتبار داشته باشد./

 

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.