فداکاری شهدای آتش نشان ما را به یاد شهدای جنگ تحمیلی می‌اندازد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
شناسه : 2841
13
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فداکاری شهدای آتش نشان ما را به یاد شهدای جنگ تحمیلی می‌اندازد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای آتش‌نشان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: ما در این مراسم از نزدیک از خودگذشتگی‌های شهدای آتش‌نشان و خانواده‌های آنها آشنا شدیم و از آنها درس ایثار و گذشت گرفتیم.

وی افزود: کار شهدای آتش‌نشان کمتر از شهدای جنگ تحمیلی نیست و تفاوت آنها در این است که شهدای دوران دفاع مقدس با دشمن بعثی می‌جنگیدند و شهدای آتش‌نشان قربانی خودخواهی‌های کسانی شدند که در این مکان تجارت می‌کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: خودخواهی از آن بابت که بارها از سوی نهادهای مسئول به کاسبان ساختمان پلاسکو به خاطر فرسودگی این ساختمان و ترک آن تذکر داده شده بود، اما این تذکرات مورد بی‌توجهی واقع شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: در حالی که آتش‌نشانان در حال اطفای حریق در طبقات بالایی ساختمان پلاسکو بودند، عده‌ای از کسبه این ساختمان در طبقات پایین دست از کار خود نمی‌کشیدند و تا آخرین لحظه به کاسبی ادامه می‌دادند.

وی افزود: از سوی دیگر شهدای آتش‌نشان قربانی کوتاهی و سهل‌انگاری دستگاه‌های مسئول در حوزه بافت‌های فرسوده شدند و دستگاه‌های مسئول در این حوزه باید زمانی که تذکر کارساز نبود،‌ اقدام به پلمپ این ساختمان می‌کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: ما باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم چراکه همیشه هزینه پیشگیری در حوادث ۳۰ درصد درمان و جبران خسارات است.

یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.