غفلت، سستی و ساده‌انگاری به‌منزله پذیرفتن ورود دشمن است
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
شناسه : 1149
15
دکتر عزیزی : در جنگ نرم سربازان دشمن میلیاردها صفحه و مطلب را در بین مردم پخش می‌کنند که در این میان غفلت، سستی و ساده‌انگاری به‌منزله پذیرفتن ورود دشمن محسوب می‌شود. از این رو باید سواد رسانه‌ای را به‌عنوان مقوله‌ای مهم آموخت تا در عرصه رسانه و فعالیت‌های مرتبط با آن موفق ظاهر شد.
پ
پ

دکتر عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در همایش جبهه مجازی وبلاگ نویسان ایثار و شهادت ضمن قرائت متن ادبی زیبا به ستایش مقاومت و ایثار مردم کشورمان و پیروی ازولایت ایشان پرداخت و با اشاره به شروع جنگ تحمیلی گفت: زمانی که صدام قرارداد الجزایر را در مقابل دوربین‌ها پاره کرد و بعد از آن جنگ را بر علیه ایران شروع کرد، کسی تصور نمی‌کرد که روزی آن سرنوشت تحقیرآمیز را پیدا کند.

وی ایستادگی مردم در هشت سال دفاع مقدس را ناشی از روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت مردم ایران دانست و گفت: به‌واسطه همین روحیه بود که ایستادگی مردم به پیروزی منجر شد. دفاع مقدس فرصتی بود که ملت ایران قدرت و عظمت خود را به جهانیان نشان داد. با توجه به نقش ارزشمند شهدا و ایثارگران برماست که یاد و خاطره آنان و وقایع آن دوران را زنده نگه داریم.

نماینده مردم شیروان در مجلس، نقش رسانه‌ها در شکل‌دهی و جریان سازی‌های مختلف در دنیای امروز را بسیار مهم و پررنگ توصیف کرد و گفت: امروز رسانه به‌عنوان یک ابزار هدایتگر جریان‌های گوناگون ایفای نقش می‌کند و رسانه‌ها عامل انتقال ارزش‌ها و هنجارهای فرهنگی هستند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: امروز سطوح و شیوه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه‌های دیجیتال پیچیده به نظر می‌رسد اما دسترسی به آنها کاملاً آسان است. فرهنگ، زبان و بسیاری از مفاهیم در معرض هجوم امپراتوری دیجیتال قرار دارد و باید برخی از ریسک‌ها را برای ورود و ایفای نقش در این عرصه پذیرفت.

دکتر عزیزی هر پدیده نوظهور را دارای فرصت‌ها و تهدیدهای خاص خود دانست و گفت: اگر قرار است در دنیای دیجیتال بمانیم باید حرفی برای زدن داشته باشیم. در جنگ نرم سربازان دشمن میلیاردها صفحه و مطلب را در بین مردم پخش می‌کنند و در این میان غفلت، سستی و ساده‌انگاری به‌منزله پذیرفتن ورود دشمن محسوب می‌شود. از این رو باید سواد رسانه‌ای را به‌عنوان مقوله‌ای مهم آموخت تا در عرصه رسانه و فعالیت‌های مرتبط با آن موفق ظاهر شد.

 

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.