عملکرد کمپ های ترک اعتیاد ناموفق است/ برگشت ۸۰ درصد معتادان به مصرف دوباره
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
شناسه : 2764
16
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه عملکرد کمپ های ترک اعتیاد در درمان معتادان ناموفق است و 80 درصد معتادان پس از ترک، به مصرف دوباره رو می آورند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در طی ۱۵ سال اخیر، در بخش درمان معتادان مراکز بازپروی، کمپ ها، مراکز اجتماع محور و نیز پزشکان حاذق تری روی کار آمدند که متاسفانه با وجود تمام امکانات فراهم شده باز هم ۸۰ درصد از معتادان پس از ترک به مصرف دوباره بر می گردنند.

وی تصریح کرد: در مراکز اجتماع محور افراد پس از ترک ۳ ماهه، سم زدایی شده و پس از آن وارد مراکز TC می شوند که در اوایل کار، میزان موفقیت با این امکانات پیشرفته از ۱۰ درصد به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسید.

عزیزی ادامه داد: اما با عادی و تکراری شدن روند درمان برای معتادان، این میزان دوباره افت پیدا کرد و به ۲۰ درصد رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: متاسفانه برخی از کمپ ها بدون حضور مشاور و روانشناس اداره می شود و نیز بسیاری از داروهای مورد نیاز در روند درمان، به دلیل کمبود بودجه تامین نخواهد شد.

عزیزی در پایان گفت: بهترین روش جلوگیری از ورود جوانان به ورطه اعتیاد، آگاه سازی خانواده ها است چرا که هزینه پیشگیری از واقعه ۱٫۳ درمان بوده و نیز با آموزش به خانواده ها از بسیاری از معضلات اجتماعی که گریبان گیر یک نوجوان و جوان می شود، ممانعت می کنیم.
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.