عربستان لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۲۳
شناسه : 2266
14
رییس کمیسون اجتماعی مجلس : عبدالرضا عزیزی با اشاره به دو حادثه ناگوار در مناسک حج امسال گفت: آل سعود لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارد.
پ
پ

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: بروز این دو اتفاق ناگوار در مناسک حج امسال بیش از پیش سوء مدیریت آل سعود را آشکار ساخت و نشان داد که عربستان نه تنها لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارد که حتی شایسته نام خادمی آن را هم نداشته و نخواهد داشت.

عزیزی با بیان اینکه این اتفاق به هیچ روی قابل توجیه نیست، گفت: حتی اگر بپذیریم که این دو حادثه توسط ضد مسلمانان طراحی شده اند، باز هم نمی توان عربستان را از بروز آن ها مبرا دانست. اگرچه بررسی ها نشان داده عامل هر دو حادثه صرفا ضعف مدیریت بوده است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم، می توان مناسک حج را با حضور زائران و سوگواران حسینی در کربلا مقایسه کرد. در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی، ۲۰ میلیون نفر به کربلا می روند، آن هم در کشوری که در بسیاری از استان ها و شهرستان هایش نیروهای تروریستی داعش حضور دارند.

عزیزی ادامه داد: عراق با وجود مشکلات متعددی که دارد، به مراتب در مدیریت زائران و برنامه ریزی ایام سوگواری موفق تر عمل کرده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حضور نظامی عربستان در کشور یمن و بی توجهی به مسائل داخلی گفت: آل سعود به جای اینکه به مدیریت مناسک حج بپردازد تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم، به کشور یمن حمله نظامی کرده و مسلمان ها و غیر نظامیان بسیاری را به شهادت رسانده است، قطعا این کشور لیافت مدیریت مناسک حج را ندارد.

وی تاکید کرد: عربستان در یمن با همدستی صهیونیست ها و غربی ها مسلمانان را می کشد، آیا این کشور می تواند ادعای خادمی برای حرمین شریفین داشته باشد؟

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی افزود: بروز این حوادث در مناسک حج امسال از نظر همه مسلمانان جهان بویژه مسلمانان ایران محکوم است و ما قطعا نسبت به این مسئله ورود جدی خواهیم داشت.

عزیزی ادامه داد: کاردار عربستان در ایران باید نسبت به همه اتفاقات مناسک حج امسال توضیح بدهد و ما این موضوع را تا انتها پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: ما همچنین خواهان مدیریت حرمین شریفین از سوی مجمع مسلمانان هستیم که این مسئله را نیز پیگیری خواهیم کرد.

 

جمعه سوم مهرماه ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.