طرح مسکن دولت سابق بلای جان مردم شده است
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
شناسه : 638
10
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دولت نهم و دهم در بخش مسکن مهر، بلای جان مردم شده و نارضایی آنان را در پی داشته است.
منبع : ایرنا
پ
پ

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دولت نهم و دهم در بخش مسکن مهر، بلای جان مردم شده و نارضایی آنان را در پی داشته است.

عبدالرضا عزیزی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علی رغم هزینه های بالای مسکن مهر، راندمان آن بسیار پایین است و طرحی که دولت در ابتدا وعده ۶۰ میلیون ریالی به مردم داده بود بتدریج این رقم به ۲۳۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به مشکل مسکن جوانان گفت: مسکن مهر ساخته شده عمدتا از امکانات زیرساختی لازم از جمله مدرسه، مسجد، راه، درمانگاه و… بی بهره است.

عزیزی با اشاره به اجاره بالای مسکن، اعطای ودیعه مسکن به جوانان را ضروری خواند و گفت: اخیرا ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شد که ۲۵۲ نماینده مجلس با هزینه کرد آن برای ازدواج جوانان موافقت کردند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از اشتغال، مسکن و هزینه ازدواج به عنوان سه مشکل اساسی جوانان یاد کرد و افزود: برای اشتغال جوانان باید از تولید حمایت شود تا درآمد ناخالص ملی بالا رفته و از این طریق ایجاد اشتغال شده و اقتصاد رونق بگیرد.

نماینده شیروان در مجلس در ادامه با اشاره به مشکل این شهرستان در خصوص بافت فرسوده شهری نیز گفت: شیروان به عنوان پنجمین شهر پایلوت کشور برای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده برگزیده شده است.

عزیزی گفت: همچنین با پیگیری صورت گرفته ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ برای آسفالت مسیر ارتباطی زیارتقوشخانه تخصیص یافته و پل زیرگذر شرق شیروان نیز که سالها قربانیان زیادی گرفته بود در هفته دولت افتتاح می شود.

عزیزی بودجه پیشنهادی شهرداری شیروان برای سال ۹۳ را ۱۷۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این رقم ۱۳۰ میلیارد ریال برای هزینه های جاری و ۴۵ میلیارد ریال برای بخش عمرانی منظور شده که این رقم بسیار پایین است.

نماینده شیروان افزود: باید شرایطی فراهم شود تا اعتبارات عمرانی افزایش یابد و شهرداری قصد دارد ۲۵۰ کارگر خود را اخراج کند که با این کار مخالف هستم و در مقابل شهرداری ایستادگی خواهم کرد و از شورای شهر می خواهم که حتی یک نفر هم اخراج نشود.

شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است.

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.