طرح دو فوریتی نمایندگان برای محاسبه شغل رانندگان وسایل نقلیه در ردیف مشاغل سخت و زیان آور
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۵۶
شناسه : 2338
14
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح دو فوریتی نمایندگان با ۷۸ امضا برای محاسبه شغل رانندگان وسایل نقلیه به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: نمایندگان مجلس در قالب یک طرح دو فوریتی که به امضای ۷۸ نفر از نمایندگان رسیده خواستار محاسبه شغل رانندگان وسایل نقلیه عمومی بیرون شهری و درون شهری در ردیف مشاغل سخت و زیان آور شده‌اند.

وی افزود: این طرح با عنوان الحاق یک تبصره به قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و درون شهری مصوب سال ۱۳۷۹ مطرح و تهیه و تدوین شده است.

رئیس کمسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: با توجه به ماهیت سخت و زیان آور بودن کار رانندگان برون شهری با مستندات و گواهینامه معتبر و کار فعال که از طریق اداره حمل و نقل صادر شده رانندگان می‌توانند در صورت تصویب نماینگان مجلس از مزایای مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند و با پرداخت ۴ درصد مابه التفاوت به جای کارفرما در پرداخت حق بیمه در زمره بازنشستگان مشاغل سخت و زیان اور قرار گیرند.

عزیزی خاطرنشان کرد: براساس این طرح دو فوریتی که به عنوان تبصره ۷ قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و درون شهری الحاق می‌شود، رانندگان حمل و نقل، بار و مسافر بین شهری و درون شهری و رانندگان وزارت راه وشهرسازی در جاده های کشور مشمول مشاغل سخت و زیان آور هستند. مشمولیین این قانون مکلف به پرداخت ۴ درصد سهم کارفرما به صورت نقد و یا اقساط هستند.

 

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.