طرح دوفوریتی نمایندگان برای افزایش اعتبارات وام ازدواج
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
شناسه : 535
13
دکتر عزیزی : عزیزی خبر داد: منابع قرض‌الحسنه، برای تأمین اعتبار وام ازدواج کافی نیست رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد معضلات پیش‌روی دریافت وام ازدواج برای جوانان، گفت: منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای تأمین اعتبار این وام ازدواج کافی نیست، بر همین اساس مجلس طرحی دو فوریتی را برای افزایش اعتبارات وام ازدواج در بودجه ۹۲ در دست تهیه دارد.
منبع : خانه ملت
پ
پ

عبدالرضا عزیزی تأکید کرد: متأسفانه در شرایط کنونی مشکلات وام ازدواج برای جوانان تنها محدود به منطقه خاصی نبوده و این مشکل در سراسر کشور مشهود است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای رفع مشکلات وام ازدواج جوانان، تاکنون مذاکراتی با مدیرکل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: مدیران عامل بانک‌ها معتقدند که تاکنون بیش از ۱۰۱ درصد(یک درصد بیشتر از تکلیف قانونی) از منابع قرض‌الحسنه برای اعطای وام ازدواج به جوانان بهره‌ گرفته شده، این در حالی است که مشکلات جوانان در این زمینه همچنان پابرجاست و وام ازدواج وامی سهل الوصول نیست.

عزیزی افزود: به نظر می رسد بانک‌ها اعتبارات بیشتری را برای پرداخت وام‌ ازدواج به جوانان احتیاج دارند، بر این اساس در مجلس طرح دو فوریتی در دست تدوین است تا در بودجه سال آینده، اعتبار بیشتری برای مرتفع شدن این مشکل به منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها پیوست شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به سیاست‌های افزایش جمعیت متناسب با بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: اگر قرار است جمعیت افزایش یابد؛ باید شرایط ازدواج جوانان تسهیل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: از دیگر سو اگر قرار است در قالب وام ازدواج به جوانان کمک شود، رقم اختصاص یافته شده، باید رقمی متناسب  با شرایط روز باشد چرا که وام ۶ میلیونی که در گذشته برای این مسئله در نظر گرفته شده در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز‌های جوانان برای تهیه امکانات اولیه زندگی نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تشریح بیشتر کافی نبودن وام ۶ میلیونی برای جوانان، یادآور شد: در حال حاضر به‌دلیل کاهش ارزش پول ملی و افزایش تصاعدی قیمت‌ها باید میزان وام ازدواج جوانان رقمی بیشتر از میزان فعلی باشد./

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.