طرح انضباط شهری ناموفق بود/معضل دستفروشی می‌توانست به فرصت تبدیل شود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
شناسه : 2563
11
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان می توانند با برنامه ریزی منسجم و کارشناسانه طرح انضباط شهری را برای دستفروشان از معضل به فرصت تبدیل کنند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طرح انضباط شهری ناموفق بود اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر می توانند با ارائه برنامه دقیق و کارشناسی شده در طرح انضباط شهری و ساماندهی به امور دستفروشان می توانند این معضل را به فرصت تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: اجرا نشدن طرح انضباط شهری به طور مستمر و در نظر گرفتن جایگاه و مکان های نامناسب برای دستفروشان موجب شد تا این افراد بساطشان را از سطح خیابان ها، در مترو و بی آر تی ها پهن کنند که این امر مشکلات عبور و مرور و عدم امنیت مسافران را دامن زده است.
عزیزی ادامه داد: مشکل دستفروشی چیزی نیست که غیر قابل حل باشد چرا که می توان با  برنامه ریزی اساسی و ساماندهی این افراد، نیازمند واقعی را از سودجویان تفکیک کرد.
وی خاطر نشان کرد: برای ساماندهی این قشر باید به جای درنظر گرفتن مکان های پرت و بدون عبور و مرور،فضای پرتردد را برایشان مهیا کرد چرا که این افراد تنها در چنین مکان هایی می توانند اجناس خود را به فروش رسانده و در تامین نیازهای خویش موفق باشند.
عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بدون برنامه کارشناسانه طرح انضباط شهری و جمع آوری دستفروشان را اجرا کنیم احتمال ورود این افراد به مشاغل کاذب به دلیل عدم تامین نیازهای اولیه زندگی را افزایش داده که تبعات ناشی از اجرای طرح های ناموفق برای جامعه بسیار گران تمام می شود.
پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.