ضرورت ریشه یابی طلاق توافقی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۰۸
شناسه : 2012
14
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز نگرانی از شیوع طلاق توافقی در کشور، راهکار ممنوعیت صدور حکم طلاق توافقی بدون تایید مراکز مشاوره را در جلوگیری از طلاق توافقی موثر دانست.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه جدی مسئولان به موضوع طلاق توافقی، تصریح کرد: متاسفانه موضوع طلاق در خانواده‌ها به یک آسیب جدی تبدیل شده و شیوع این معضل در کشور نگران کننده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت بررسی عوامل و ریشه‌یابی طلاق توافقی در کشور، گفت: برای تحکیم بینان خانواده ضروری است عوامل گسترش طلاق توافقی و راهکارهای کاهش این معضل در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: با توجه به اینکه در کشور به مسائل فرهنگی و اجتماعی کمتر پرداخته می شود می توان مسائل فرهنگی و اقتصادی را از مهمترین عوامل طلاق توافقی دانست لذا لازم است که مسئولان به این موضوعات بیشتر بپردازند.

عزیزی با بیان اینکه افزایش طلاق توافقی قبح اجتماعی آن را کاهش داده، تصریح کرد: با وجودی که قبح طلاق در جامعه از بین رفته اما همچنان مسئولان به این موضوع به عنوان معضل و مشکل نگاه نمی کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد طلاق توافقی، لازم است دولت و مجلس برای کاهش این پدیده تدابیر لازم را اتخاذ نمایند که به دنبال این معضل شاهد افزایش معضلات اجتماعی دیگر نباشیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی علل طلاق توافقی را بیکاری، فقراقتصادی و فرهنگی و عدم آموزش های کافی عنوان کرد.

لزوم نهادینه شدن طرح پیشگیری از طلاق توافقی در کشور

وی با تاکید بر  ضرورت نهادینه شدن طرح پیشگیری از طلاق توافقی در کشور، اظهار داشت: متاسفانه در خصوص پیشگیری از طلاق توافقی هیچ گونه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در کشور انجام نشده قطعا اگر در خصوص عواقب طلاق به زوجین اطلاع رسانی شود کمتر به سمت طلاق سوق پیدا می کنند چون بیشترین طلاق ها مربوط به عدم شناخت زوجین از همدیگر است لذا ضروری است مراکز مشاوره به صورت مدوام قبل، حین و بعد از ازدواج مشاوره و آموزش های لازم را به زوجین ارائه دهند.

عزیزی  نقش رسانه و مطبوعات را در کاهش پدیده طلاق مهم و حیاتی دانست و گفت:  لازم است رسانه ها و مطبوعات فرهنگ سازی مناسبی داشته باشند.

گام مثبت در ممنوعیت صدور حکم طلاق توافقی بدون تایید مراکز مشاوره

این نماینده مردم در مجلس نهم، راهکار ممنوعیت صدور حکم طلاق توافقی بدون تایید مراکز مشاوره را در جلوگیری از طلاق توافقی موثر دانست و گفت: یک مشاوره خوب و به موقع می تواند از برخی از این طلاق ها جلوگیری و زوجین را از تصمیمات عجولانه و  ناپخته منصرف کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: لازم است خانواده ها فرزندان خود را بیشتر با مسائل دینی و مذهبی آشنا کنند که آسیب های اجتماعی درکشور کاهش یابد.

ضرورت بهبود اشتغال‌زایی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در کشور

وی با اشاره به مبلغ اختصاص داده شده به اشتغال فارغ التحصیلان در بودجه ۹۴، گفت: ۴ هزار میلیارد در بودجه سال مالی ۹۴ برای اشتغال فارغ التحصیلان و جوانان تصویب شد ولی متاسفانه با وجود گذشت ۴ ماه از سال هنوز دولت حتی ۴ هزار ریال برای اشتغال جوانان هزینه نکرده لذا لازم است دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد سیاست اشتغال زایی را در کشور پیگیری کرده و با برنامه ریزی مناسب زمینه اشتغال را در کشور فراهم کند.

عزیزی عنوان کرد:  در بودجه سال مالی ۹۴ مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سوبسید وام های اشتغال زا در روستاها و تامین زیرساخت های فرصت های اشتغال برای آنان به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اختصاص یافت که از این مبلغ نیز تاکنون ریالی برای اشتغال روستاییان هزینه نشده که لازم است دولت و مسئولان ذی ربط در این خصوص جوابگو باشند.

بی توجهی مسئولان به مسائل فرهنگی

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،  با انتقاد از بی توجهی مسئولان به مسائل فرهنگی در کشور،  تصریح کرد: متاسفانه اکثر بودجه واعتبارات در مسائل عمرانی هزینه و به مسائل فرهنگی و اجتماعی چندان توجه نمی شود که هم مجلس و هم دولت در این خصوص قصور دارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه در مسائل فرهنگی هرچقدر هم هزینه کنیم سرمایه گذاری کرده‌ایم، ادامه داد: اهمیت مسائل دینی و فرهنگی کمتر از عمران و آبادانی نیست، با عمران و آبادانی نمی توان سلامت جسم و روح افراد را تضمین کنیم لذا در کنار پرداختن به مسائل عمرانی باید از مسائل فرهنگی نیز غافل نشویم.

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.