ضرورت توجه ویژه به سالمندان و تبیین جایگاه آنها در برنامه ششم توسعه
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۳۰
شناسه : 2292
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از بی توجهی به سالمندان در برنامه پنجم توسعه، بر ضرورت توجه ویژه به سالمندان و تبیین جایگاه آنها در برنامه ششم توسعه تاکید کرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به سالمندان در برنامه ششم توسعه، گفت: لازم است دولت در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به مسائل رفاهی،‌ سلامت، درمانی، مراقبت و نگهداری سالمندان داشته باشد در غیراینصورت حتما در مجلس به این موضوع پرداخته می شود و از حقوق سالمندان دفاع خواهیم کرد.

همکاری سازمان ها با سازمان بهزیستی برای رفع مشکلات سالمندان در کشور الزامی است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،‌ بر ضرورت همکاری سازمان‌ها با سازمان بهزیستی برای رفع مشکلات سالمندان و ارتقای کیفیت زندگی آنها تاکید کرد و افزود: برای رفع مشکلات و بهبود کیفیت زندگی سالمندان لازم است وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری لازم را با سازمان بهزیستی در جهت رفع مشکلات این قشر داشته باشند.

ضرورت فرهنگ سازی برای تکریم سالخوردگان

عزیزی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای تکریم بیشتر سالخوردگان در خانواده و جامعه، گفت: لازمه این امر پیروی و تبعیت از سبک زندگی اسلامی و درونی ‌سازی آن در بطن جامعه است که لازم است در همین راستا صدا و سیما، دانشگاه ها،‌ سازمان آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و مساجد فرهنگ سازی مناسبی داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، همکاری مشترک وزارت بهداشت و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را برای تربیت متخصصان توانبخشی ضروری عنوان کرد و افزود:‌ با توجه به افزایش پدیده سالمندی در کشور لازم است دانشگاه علوم توانبخشی و وزارت بهداشت با تربیت و آموزش نیروی متخصص توانبخشی در کشور در راستای بهبود وضعیت روحی و روانی سالمندان تلاش کنند.
نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، با انتقاد از روند رو به رشد سالمندی در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر ۷ درصد از جمعیت کشور را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند و اگر به همین منوال پیش برویم در سال ۱۴۱۵، ۱۴ درصد جمعیت و همچنین در سال ۱۴۲۵، ۲۲ درصد جمعیت ایران سالمند خواهند بود که اگر برای رفع این معضل چاره اندیشی نشود در آینده با سونامی سالمندی در کشور مواجه خواهیم شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد، تصریح کرد: اگر در حال حاضر تدابیر لازم برای رفع مشکلات اشتغال،‌ ازدواج و‌ مسکن جوانان اندیشیده نشود در آینده نیز با مشکلات عدیده سالمندی در کشور روبه رو خواهیم بود.

 

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.