ضرورت افزایش تبادلات تجاری بین ایران و اروگوئه /قدردانی از مواضع اروگوئه در حمایت از ایران در سازمان ملل
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
شناسه : 2733
10
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران –اروگوئه در دیدار با سفیر اروگوئه در تهران گفت: تبادلات تجاری بین دو کشور در سطح پایینی است و لازم است ارتباطات بین دو کشور افزایش یابد.
پ
پ

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، خوان کارلوس اویدا ،سفیر اروگوئه امروز(سه شنبه ۱۸ آبان ماه) با عبدالرضا عزیزی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-اروگوئه دیدار و گفت و گو کرد.

عبدالرضا عزیزی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب روابط بین دوکشور، گفت: تهران و مونته ویدئو از فرصت های فراوانی برای همکاری براساس منافع مشترک برخوردارند که بهره گیری از آنها به نفع دو ملت خواهد بود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران –اروگوئه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: تبادلات تجاری بین دو کشور در سطح پایینی است و لازم است ارتباطات بین دو کشور افزایش یابد.

وی همچنین از مواضع اروگوئه در حمایت از کشورمان در سازمان ملل تقدیر کرد و در ادامه خاطرنشان کرد: امید است ارتباطات و تبادلات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور گسترش یابد و گروه دوستی پارلمانی ایران – اروگوئه در مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد از توسعه و گسترش همکاری اقتصادی – بازرگانی و سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور حمایت نماید.

عبدالرضا عزیزی ضمن اشاره به مثبت بودن این دیدار گفت: ما علاقمندیم علاوه بر ارتباط تجاری که با برزیل و آرژانتین داریم، این ارتباط را با شما در سطح بالا ادامه دهیم و با توجه به پیشرفت ایران در زمینه بیوتکنولوژی و دارویی، در این زمینه به کشور شما صادرات داشته باشیم.

در ادامه این دیدار خوان کارلوس اویدا، سفیر اروگوئه در تهران، ضمن تشکر از فراهم نمودن فرصت این دیدار گفت:هدف من متحول کردن تجارت و افزایش حجم تجارت است و من به عنوان نماینده دولت، نقش مهم در ارتقای روابط پارلمانی دارم. ایجاد تبادلات بین اعضای دو پارلمان بسیار مهم است و این موضوع در کنار گفت وگوهای مقامات دوکشور حائز اهمیت است. وی با اشاره به علاقمندی اروگوئه برای ارتقای سطح مناسبات فی ما بین گفت: جایگاه ایران از نظر سنتی و تاریخی بسیار بالاست و نقش آن در مسائل منطقه و جهانی بسیار حائز اهمیت است./

ضرورت افزایش تبادلات تجاری بین ایران و اروگوئه /قدردانی از مواضع اروگوئه در حمایت از ایران در سازمان ملل

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.