شغل، مسکن و شناخت قبل از ازدواج از عوامل کاهش طلاق است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۱۳
شناسه : 2390
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس معضل طلاق در جامعه را وحشتناک خواند و گفت: شغل، مسکن و شناخت قبل از ازدواج از عوامل کاهش طلاق در جامعه است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره معضل طلاق در جامعه گفت: متاسفانه طلاق رشد چشمگیری در جامعه داشته و مسئولین هم باید به موازات این رشد برنامه ریزی بیشتر و بهتری داشته باشند تا از افزایش آن جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه طلاق یکی از آسیب های مهم جامعه است ، تصریح کرد: برای جلوگیری از طلاق باید ضمن ریشه یابی، به علل آن در جامعه توجه کرد و برای از بین بردن علل برنامه ریزی داشت.
به گزارش بولتن نیوز،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیشگیری در امر طلاق را امری واجب و ضروری دانست و افزود: پیشگیری کم هزینه تر است و وقتی طلاق در جامعه اتفاق می افتد و حتی افزایش هم می یابد یعنی اینکه نه تنها پیشگیری صورت نگرفته و در این زمینه تعلل شده، بلکه برنامه ریزی هم در این زمینه وجود ندارد.
عزیزی با تاکید بر اینکه طلاق علل و عوامل مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: علل اولیه، عوامل ثانویه و دلایل ثالثیه در این زمینه قابل مشاهده است. اگر به علل اولیه توجه نشود علل ثانویه دخیل می شوند و اگر هم به این مورد بی توجهی صورت گیرد، دلایل ثالثیه منجر به طلاق خواهد شد.
وی نداشتن شغل، بیکاری و نداشتن درآمد مرد خانه را یکی از دلایل طلاق ذکر کرد و گفت: ایجاد امنیت شغلی، حمایت از جوانان در ابتدای زندگی، تامین مسکن مناسب و حداقل دادن کمک هزینه اجاره منزل را از جمله راهکارهای مقابله با طلاق و کاهش آن در جامعه است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: ما نمی گوییم که یک زوج در ابتدای زندگی مشترک صاحب خانه شوند اما می توان با کمک هزینه برای اجاره یک منزل مشکلات آنها را کاهش داد.
عزیزی گفت: وقتی برای خرید یک خودرو وام ۲۵ میلیونی پرداخت می شود، پس می توان به جوانان وام ازدواج و کمک هزینه مسکن داد.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش طلاق باید به مساله مسکن، اشتغال و تسهیل ازدواج توجه جدی داشت، افزود: مجلس هم در این زمینه آمادگی دارد تا حمایت های لازم را انجام دهد و یکی از دغدغه های نمایندگان هم همین موضوع و توجه جدی به جوانان است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شناخت کافی قبل از ازدواج را یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش طلاق در جامعه ذکر کرد و افزود: اینکه جوانان از خلق و خوی همدیگر مطلع باشند و از انتخاب احساسی پرهیز کنند، می توانند در این مسیر گام مهمی بر دارند.

عزیزی ویژگی های اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و شخصیتی را از عوامل مهم دیگر در موضوع طلاق دانست و تاکید کرد: یک دختر و پسر باید از نظر سن، تحصیلات، مسایل فرهنگی، مذهبی و اقتصادی با یکدیگر همخوانی و تطابق داشته باشند و اختلافات آنها در این موارد نباید زیاد باشد.

وی گفت: مشاوره های قبل و بعد از ازدواج هم می تواند در جلوگیری و کاهش طلاق موثر باشد و در این زمینه هم نباید عجولانه تصمیم گیری کرد.

 

دوشنبه ۱۶ آذر

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.