سخنرانی دکتر عبدالرضا عزیزی در نخستین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
شناسه : 624
16
همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت : نخستین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت، با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.
پ
پ

نخستین همایش ملی تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت، صبح امروز ۱۸ مرداد با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، خجسته رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی، لاله افتخاری رییس فراکسیون دفاع مقدس، سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و همسر شهید گرانقدر صارمی در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

 

صدر الدین اسلامی فرد، دبیر همایش در ابتدای این همایش، گزارشی کوتاه از روند برگزاری همایش و بخش مسابقه ای آن ارایه و از تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی برای این همایش و افزودن بخش بین الملل به آن با هدف تجلیل از خبرنگاران ایثار و شهادت خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه معزی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت ضمن اشاره به اهمیت حوزه ایثار و شهادت و رویکردهای رسانه ای آن در مقابل جبهه استکبار، رسالت خبرنگاران را رسالتی مهم و تاثیرگذار خواند و گفت: اگر بخواهیم در این جبهه موفق باشیم باید خود و طرف مقابلمان را بشناسیم.

 

معزی ضمن آسیب شناسی مطبوعات و رسانه‌ها در این راستا، خاطر نشان کرد: از یک سو اصحاب رسانه در پرداختن به مسایل ایثار و شهادت نباید فقط از منظر رفع تکلیف به موضوع نگاه کنند و از طرف دیگر نیز توجه به فرهنگ ایثار و شهادت تنها مختص خبرنگاران این حوزه نیست بلکه فرهنگ جهاد و ایثارگری باید در متن تمام اخبار مورد توجه باشد.

 

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با ابراز تاسف از استیلای سیاست زدگی در بسیاری اخبار برضرورت مخاطب شناسی در حوزه ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: دلیل مشکلاتی از این دست آن است که رسانه های ما مخاطب شناسی درستی ندراند و اخبار حوزه ایثار و شهادت صرفا برای مخاطبان خاص منتشر می‌شوند، بنابراین برای ارتقای سطح اطلاع رسانی در این حوزه، رسانه‌ها، نیازمند مخاطب شناسی هستند.

 

معزی ضمن اشاره به کارکردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران و توجه به رسانه و فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: بنیاد در متن دولت قرار دارد و هرگز در حاشیه نیست حتی از ابتدایی‌ترین حرکتهای دولت یازدهم که همانا تجلیل از خانواده‌های ایثارگران بود بذل توجه، سیاستها و برنامه‌های دولت مبین اهمیت بسزا به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک دغدغه اصلی در دولت بوده است.

 

وی خطاب به رسانه‌ها و اصحاب رسانه ادامه داد: وظایف شما در راستای سیاستهای کلی دولت است و حجت الاسلام والمسلمین شهیدی نیز با اشراف بر این دغدغه مسایل مربوط به حوزه ایثار و شهادت را دنبال می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان دیگر سخنران این همایش با اشاره به تاثر فرهنگ ایثار و شهادت از قرآن، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل زور گویان، مبتنی بر مبانی دین اسلام در مقاطع مختلف تاریخ وجود داشته و در واقع مشتمل بر آموزه ائمه(ع) برای مومنان و بشر است به طوری که این فرهنگ از خود ائمه و امامان معصوم(ع) آغاز شده یعنی از همان جایی که پیامبر اعظم و اصحاب ایشان متحمل شکنجه‌های فراوان توسط ابوجهل‌ها و ابو سفیانها می‌شدند.

 

وی با اشاره به واقعه عاشورا، افزود: اگر زینب(س) زبان گویای ایثار و شهادت نمی‌شد این فرهنگ امروز برای ما به عنوان میراث باقی نمی‌ماند بنابراین این فرهنگ و ادبیات مقاومت توسط بزرگانی چون ایشان رقم خورده و مرزها را درنوردیده است.

 

عزیزی در ادامه از مقاومت مردم غزه و سایر مسلمانان عراق، لبنان و سوریه و شکست مذبوحانه صهیونیسم و عمالش در جهان ابراز خرسندی کرد و مردم غزه را شاگرد اول کلاس شهادت و ایثارگری خواند.

 

وی همچنین مسوولیت حرفه‌ای و انسانی خبرنگاران و اصحاب رسانه را گرامی داشت و گفت: چه بسیارند خبرنگارانی که در جنگ تحمیلی و سایر جنگ هایی که توسط متجاوزان به مسلمانان منطقه وارد شده است ایثارگری و فداکاری انجام داده و به شهادت رسیده اند و برگزاری این همایش می تواند در آینده بر حوزه رسانه و خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت تاثیر بسزایی داشته باشد.

لازم به ذکر است، در این همایش فاطمه اسماعیلی خبرنگار ایسنا به عنوان خبرنگار برتر حوزه ایثار و شهادت برگزیده و از وی تجلیل شد.

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.