ستاد بحران کشور مسئولیت دارد اما پول ندارد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
شناسه : 2864
13
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در هنگام حوادث با آن روبرو هستیم، این است که مسئولیت در بحران ها با ستاد بحران کشور است اما پول در جای دیگری است .
پ
پ

برنامه “صبح و گفتگو” رادیو گفت وگو با موضوع سیل در استان آذربایجان و با حضور مهندس اکبرپور معاون امور آمادگی و مقابله با سازمان مدیریت بحران کشور و دکتر عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

مهندس اکبرپور در آغاز با اشاره به وقوع سیل در حادثه چند روز گذشته برای مردم گفت: متاسفانه عامل اصلی فوت شدن افراد ناآگاهی افراد بود که یا برای عکس گرفتن و یا تماشا کردن به کنار رودخانه آمدند. متاسفانه چنین اتفاقاتی بارها تکرار شده و در بوشهر و کردستان نیز شاهد بودیم که بی احتیاطی ها مشکلاتی ایجاد می کند.

وی افزود: بعد از حادثه پیام مقام معظم رهبری آرام بخش روح و روان بازماندگان شد. مدیریت استان و کشور، معاونین وزرا و هیئتی که از طرف رئیس جمهور آمد، آرامبخش روح و روان بازماندگان بوده است.

معاون امور آمادگی و مقابله با سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه حادثه را نمی توان پیش بینی کرد، بیان داشت: به عنوان سازمان بحران، آنچه لازم است را به کمک رسانه ملی اطلاع می دهیم اما متاسفانه در حادثه گاهی غافلگیری و گاهی نیز خطای انسانی وجود دارد که باعث اتفاقاتی از این دست هستیم.

وی تصریح داشت: به طور قطع، اگر زیرساخت ها را از نظر فنی مورد توجه قرار داده بودیم، از میزان هزینه های انسانی و مالی در این حوادث کاسته می شد.

در ادامه دکتر عبدالرضا عزیزی بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در هنگام حوادث با آن روبرو هستیم، این است که مسئولیت در بحران ها با ستاد بحران کشور است اما پول در جای دیگری است و هنگامی که پول نباشد کسی از ستاد بحران تمکین نمی کند.

وی افزود: متاسفانه پول در اختیار سازمان برنامه و بودجه است اما مسئولیت ها در دست ستاد بحران کشور قرار دارد و به همین دلیل این ستاد از خودش هیچ اراده مالی ندارد و باید از جای دیگر منابع مالی خودش را آن هم بعد از کلی ایستادن در صف و انتظار، تامین کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمان بحران ها، اظهار داشت: وقتی ۱۷ نفر از ۴۱ نفری که فوت کرده اند، به دلیل عکس گرفتن جان خودشان را از دست داده اند، یعنی مشکل فرهنگی و اجتماعی داریم. وقتی اعلام می شود شرایط جوی نامناسب است، افراد نباید در کنار رودخانه قرار بگیرند ولی متاسفانه همچنان شاهد این موضوع هستیم.

قابل ذکر است، برنامه “صبح و گفتگو” از شنبه تا چهارشبنه ساعت ۷ صبح از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی این برنامه به سایت رادیو گفت و گو مراجعه کنند.

 

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.