سازمان تامین اجتماعی تمامی کارگران ساختمانی را تحت پوشش قرار دهد/ وجود بیمه برای کارگران حیاتی است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
شناسه : 3028
14
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه طبق قانون بیمه تامین اجتماعی باید در مورد تمامی کارگران ساختمانی اعمال شود وجود بیمه را برای این قشر حیاتی خواند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت،  در رابطه با اظهارات نایب رییس کانون سراسری انجمن های کارگران ساختمانی مبنی بر اینکه کارگران ساختمانی بدون سهمیه بیمه می شوند و سهمیه بندی منتفی است، گفت: طبق قانون تمامی کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته و از مزایای این بیمه برخوردار شوند به طور قطع سهمیه بندی تخلف از قانون بوده و نباید برای تحت پوشش قراردادن بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی سقف تعیین کرد زیرا وجود بیمه برای کارگران بسیار ضروری و حایز اهمیت است.

سازمان تامین اجتماعی است باید تمامی کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار داده و تبعیضی در این زمینه قائل نشود

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه سازمان تامین اجتماعی است باید تمامی کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار داده و تبعیضی در این زمینه قائل نشود، افزود: بیمه کارگران ساختمانی باید با کار کارشناسی و دقیق جام شود تا بیمه تنها به کارگران واقعی اختصاص یافته و از اقدامات افراد سودجویی که با استفاده از رانت حق این قشر را تضییع می‌کنند جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی کارگرانی که کارت مهارت دارند باید از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند، تصریح کرد: از سازمان تامین اجتماعی انتظار می رود بیمه این قشر را به طور کامل اجرایی کند تا دیگر شاهد وجود کارگر ساختمانی بدون بیمه نباشیم.

ایجاد مشاغل جایگزین، امنیت شغلی و همچنین ایجاد صندوق بیمه بیکاری از مطالبات مهم کارگران ساختمانی

این نماینده مردم در مجلس دهم، ایجاد مشاغل جایگزین، امنیت شغلی و همچنین ایجاد صندوق بیمه بیکاری را از مطالبات مهم کارگران ساختمانی دانست و گفت: کارگران ساختمانی به دلیل آنکه کارفرما و همچنین محل مشخصی برای استقرار ندارند با ازدحام در سطح شهرها چهره شهر را مخدوش و از سویی با مشکلات زیادی مواجه می شوند از این رو اختصاص فضاهای مشخصی به آنها می تواند بهبود وضعیت آنها را در پی داشته باشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، برخورداری کارگران ساختمانی از مزایای بیمه اجباری تامین اجتماعی را از اقدامات مثبت و موثر دولت یازدهم دانست و  گفت: کارگران ساختمانی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و از سوی به طور مداوم با آسیب های ناشی از کار مواجه می شوند از این رو پوشش بیمه ای برای آنها امری حیاتی است.

انتقاد از به کارگیری اتباع بیگانه در مشاغل ساختمانی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از به کارگیری اتباع بیگانه در مشاغل ساختمانی انتقاد کرد و حضور اتباع بیگانه را تهدیدی جدی برای نیروی کار داخلی دانست و افزود: اجرای قوانین باید جدی گرفته شود و برخورد قاطع و جدی با کارفرمایان متخلف در دستور کار وزارت تعاون قرار گیرد.

۲۰ مرداد ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.