سازمان‌های دولتی باید ملزم به استخدام معلولان شوند
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
شناسه : 475
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قانون استخدام سه درصد معلولان در دستگاه‌های دولتی اجرا نمی‌شود، گفت: با آن دسته از سازمان‌های دولتی که این قانون را اجرا نمی‌کنند باید برخورد جدی شود.
منبع : خانه ملت
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در رابطه اشتغال معلولان تصریح کرد: قانون جذب ۳ درصد معلولان در دستگاه‌های دولتی قانون بسیار خوبی است، اما متاسفانه بسیاری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از اجرای این قانون خودداری می‌کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اصلاح و بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان در کشور ادامه داد: یک فرد معلول حتی این حق را دارد که به‌عنوان وزیر و یا نماینده مجلس فعالیت کند، همان‌طور که در کشورهایی مانند مصر و انگلستان وزرای کشور افراد نابینا و بسیار توانمندی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه به دلیل ضعف قانون حمایت‌های لازم از معلولان انجام نمی‌شود، افزود: امیدواریم به زودی با بازنگری در قانون جامع حمایت از معلولان خلأهای قانونی حمایت از این قشر برطرف شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه اشتغال و تامین معیشت از بزرگترین مشکلات معلولان است، گفت: در شرایط فعلی که گرانی و تورم فشار زیادی را به مردم وارد می‌کند، بسیاری از معلولان به دلیل بیکاری این مشکل را بسیار بیشتر لمس می‌کنند.

این نماینده مجلس نهم اشتغال را حق طبیعی و اولیه هر فرد معلولی دانست و بیان کرد: مجلس شورای اسلامی از هر آنچه که مربوط به حقوق معلولان و به ویژه اشتغال آنها باشد قاطعانه حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولان سازمان بهزیستی باید در احقاق حق معلولان تلاش بیشتری کنند، اذعان داشت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات سازمان بهزیستی تعداد زیادی از معلولان در نوبت تحت پوشش قرار گرفتن این سازمان هستند و رنج و زحمت بسیاری را از این بابت تحمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه سازمان بهزیستی در جهت حمایت از معلولان گفت: اگر یک فرد معلول بین یک تا دو سال در نوبت تحت پوشش قرار گرفتن باشد و پس از طی یک مدت طولانی و پس از تحمل مشکلات فراوان به نتیجه‌ای برسد، مانند نوش‌داروی پس از مرگ سهراب است./

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.