رشد آسیب های اجتماعی در کشور کاهش داشته است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
شناسه : 3151
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی یک سوم هزینه درمان و بهره وری آن سی برابر است.
پ
پ
دکتر عبدالرضا عزیزی در گفتگو با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص وضعیت پیگیری و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضمن بیان این مطلب افزود: در اولین جلسه آسیب‌های اجتماعی که آبان سال ۹۲ در حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تشکیل شد، ایشان به تلاش کلیه دستگاه‌ها برای حل آسیب‌های اجتماعی تاکید کردند و از آن زمان این جلسات هر شش ماه یک بار به طور منظم با حضور ایشان برگزار می شود و  همچنین به موازات آن جلسه‌های شورای اجتماعی کشور به ریاست رییس جمهور و دبیری وزیر کشور و نظارت ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر تصمیمات و اقدامات دستگاه در حوزه آسیب های اجتماعی است.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به پنج اولولیت آسیب‌های اجتماعی پیگیر است و این کمیسیون یک ماه پیش از همه دستگاه‌ها و وزارت خانه‌ها دعوت کرد و از همه آن‌ها گزارش عملکرد خواسته شد که تا اوایل مهر ماه این گزارش عملکرد تهیه و از طریق رئیس مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه خواهد شد.
عزیزی گفت: اعتبار خوبی  برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از آبان ۹۴ از سوی دولت تخصیص یافته  و شورای اجتماعی کشور هم خوب عمل کرده است و بر اساس آمارهای ارائه شده در شدت و رشد ابتلا به آسیب‌ها تعدیل هم داشتیم.
وی با تاکید براهمیت و توجه به پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی افزود: هزینه پیشگیری یک سوم هزینه درمان و بهره وری آن سی برابر است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود به آسیب‌های اجتماعی نو پدید اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه فضای مجازی می‌تواند مخاطرات زیادی برای خانواده داشته باشد و به همین منظور در جلسات  شورای اجتماعی کشور یکی از مسائل مطرح شده آسیب‌های اجتماعی نوپدید است.
عزیزی در خصوص هوشیاری در خطر نفوذ و تخریب زایی آسیب‌های اجتماعی گفت: حوزه آسیب‌های اجتماعی هم مانند بدن است و اگر دقت نکنیم کل سیستم وجودی ما را در برخواهد گرفت و مانند سیستم دفاعی بدن در مقابل آن نمی تواند عمل کند.

۵ مهر ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.