رسانه ها هدایت افکار عمومی را برعهده گرفته اند
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
شناسه : 904
16
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محوری ترین نقش رسانه ها در چندی پیش صرفا اطلاع رسانی بود گفت: امروز رسانه ها به ابزاری برای هدایت افکار عمومی تبدیل شده اند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی روز سه شنبه در همایش گرامیداشت روز بسیج رسانه و تجلیل از شهدای عرصه رسانه افزود: نقش بی بدیل رسانه ها در جریان سازی رویدادهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مسائل بین المللی بر فردی پوشیده نیست.

به گفته وی، امروز سطوح ارتباط و شیوه اطلاع رسانی در فضای مجازی پیچیده تر، ولی دسترسی به آن بسیار آسان و به لحظه شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین رسانه ها را عامل انتقال هنجارهای اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: امروز فرهنگ، دین، هویت ملی، هسته مرکزی خانواده ها و … در معرض خطر و آسیب جدی هجوم امپراطوری رسانه ها در فضای مجازی قرار گرفته اند.

عزیزی تصریح کرد: در این برهه حساس جامعه نمی توان خطر امپراطوری رسانه ها را در فضای مجازی نادیده گرفت چراکه خواسته یا ناخواسته جوانان ما به این فضا مراجعه و به دنبال آن آسیب هایی برای آنها ایجاد خواهد شد.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هر پدیده نوظهور دارای فرصت ها و تهدیدهایی است گفت: باید با مدیریت آگاهانه، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

عزیزی در ادامه به نقش سازنده و تاثیرگذار بسیج رسانه اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف بسیج رسانه آموزش نحوه رویارویی در فضای رسانه ای و نقش آفرینی در این عرصه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پایگاه اطلاع رسانی همچون ویکی پدیا با ۲۸۰ زبان، ۴۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، ۲ هزار شبکه تلویزیونی ماهواره ای در کشور قابل دریافت است که از این تعداد ۱۶۰ شبکه به زبان فارسی، سبک زندگی غربی را برای مخاطبان ترویج می کنند.

وی افزود: در عرصه فضای مجازی نیز پایگاه های اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی در مدت کوتاهی گوی سبقت را از دیگر رسانه ها ربوده اند.

عزیزی گفت: در عرصه جنگ نرم، سربازان دشمن، میلیاردها داده، خبر، فیلم و عکس را منتشر می کنند تا به ما نزدیک تر شوند.

وی افزود: در جنگ نرم، غفلت، بی تفاوتی، ساده انگاری و سستی، چهار عامل شکست در این عرصه است.

همایش یکروزه گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بسیج رسانه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان کشور، مسئولان رسانه ها، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده معظم شهدای رسانه در سالن شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

 

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.