رایزنی دولت برای تسریع در تفکیک وزارتخانه‌ها
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
شناسه : 2953
10
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت که منتظر تعیین تکلیف لایحه تفکیک سه وزارتخانه هستیم تا دولت دوازدهم با ساختار جدیدی شکل بگیرد.
پ
پ

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با «ایلنا» با بیان اینکه نظر بر این است که دولت دوازدهم براساس ساختار جدید شکل بگیرد، گفت: با عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت‌و‌گو کردم تا هرچه زودتر این لایحه در دستور کار قرار گیرد و تعیین تکلیف شود. امیری تاکید کرد که قطعا دولت از لایحه‌ای که داده است، دفاع خواهد کرد.

بررسی موانع اجرایی برنامه ششم در کمیسیون‌‌های تخصصی

در خبری دیگر بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از بررسی موانع اجرایی قانون برنامه ششم توسعه به‌دست روسای کمیسیون‌‌های تخصصی پارلمان خبر داد. نعمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده درباره تقویت بُعد نظارتی مجلس گفت: براساس تصمیم اخیر هیات‌رئیسه مجلس، قرار شده روسای کمیسیون‌ها، قوانین بودجه ۹۶، احکام دائمی و نیز برنامه ششم توسعه را موضوع به موضوع و مرتبط با دستگاه‌های ذی‌ربط پیگیری کنند. به گفته نعمتی روسای کمیسیون‌‌های تخصصی مجلس موظف شده‌اند درباره کوتاهی‌های احتمالی در اجرای قوانین ذکر شده، گزارشی جامع تهیه کرده و به صحن مجلس اعلام کنند.

 

احتمال تغییر نام فراکسیون «نمایندگان ولایی»

همچنین دیروز سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از احتمال تغییر نام فراکسیون متبوعش خبر داد. نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، همچنین اعلام کرد که فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس فهرست و لیست اعضای خود را مشخص خواهد کرد.

 

تکذیب طرح سه فوریتی برای توقف قرارداد توتال

خبر دیگر از مجلس آنکه دیروز، جبار کوچکی‌نژاد از اعضای فراکسیون ولایت خبر ارائه طرح سه فوریتی برای توقف موقت قرارداد ایران با توتال را تکذیب کرد و توضیح داد: چنین طرحی مطرح نیست و قرار است درمورد این قرارداد نامه‌ای را به رئیس‌جمهوری بدهیم. کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره محتوای نامه به رئیس‌جمهوری گفت که در این نامه تاکید شده است قرارداد ایران با توتال برخلاف قانون اساسی و دارای ایراداتی است و سلطه بیگانگان را بر ما بیشتر می‌کند. پیش از او حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به خبرگزاری میزان گفته بود که طرح سه‌فوریتی «توقف موقت قرارداد توتال برای مطالعه، بررسی‌ و رعایت مصالح ملی درآن» در مجلس کلید خورد. این در حالی است که ساعتی بعد، علاوه بر جبار کوچکی‌نژاد، محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر و دیگر عضو فراکسیون ولایی مجلس نیز از تهیه طرح سه‌فوریتی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: چنین موضوعی در فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مطرح نشده است. گذاشتن قید سه فوریت روی بک طرح یا لایحه براساس آیین‌نامه داخلی مجلس تنها در موارد کاملا اضطرارى و حیاتى و براى مقابله سریع با خسارت حتمى صورت می‌گیرد. درواقع سریع‌ترین پروسه تصویب قانون به طرح‌ها و لوایح سه فوریتی اختصاص دارد و بر همین مبنا به‌ندرت طرح یا لایحه‌ای با قید سه فوریت به مجلس تقدیم می‌شود.

 

شروط اعدام قاچاقچیان مواد مخدر نهایی شد

ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، اللهیار ملک‌شاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس درخصوص نتیجه نهایی بررسی طرح اعدام قاچاقچیان مواد مخدر با اشاره به جلسه کمیسیون قضایی با حضور دادستان کل کشور، معاون حقوقی رئیس قوه‌قضائیه و مسوول ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در این جلسه توافق شد که در تریاک و مشتقات آن از یکصد کیلوگرم بالاتر حکم اعدام صادر شود. ملک‌شاهی ادامه داد: همچنین در مورد هروئین و مواد مشابه آن در بحث خرید، وارد کردن و ساخت از یک کیلوگرم بالاتر و نگهداری از ۵ کیلوگرم بالاتر، متهم به اعدام محکوم می‌شود. این نماینده مجلس با بیان اینکه توافق صورت گرفته نهایی شده است، ‌گفت: البته حکم اعدام در صورتی صادر می‌شود که متهم سابقه محکومیت موثر در بحث مواد مخدر را داشته باشد.

 

سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.