راهیان نور دانش آموزی ایده ای موفق در آشنایی جوانان بافرهنگ دفاع مقدس
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
شناسه : 933
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نسل های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کنند و بدانند که برای آسایش و امنیت امروزشان خون های فراوانی ریخته شده است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی برگزاری اردوهای راهیان نور را یک حرکت جهادی در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار داشت: راهیان نور باعث شد تا مردم با رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس از نزدیک آشنا شوند. راهیان نور دانش آموزی هم که در چند سال اخیر راه اندازی شده است پیامدهای مطلوبی در زمینه ایثار و شهادت برای جوانانمان به جای گذاشته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: طبیعی است که هر رزمنده ای دوست دارد تا فرزندان خود را با حال و هوای جبهه ها و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان آشنا کند، اما من هیچگاه نتوانستم با بیان خاطرات جنگ، فرزندانم را آنطور که شایسته است با دفاع مقدس آشنا کنم.

وی ادامه داد: با راه اندازی اردوهای راهیان نور، هنگامی که به همراه خانواده در این سفر معنوی شرکت کردیم، دیدم که فرزندانم واقعا حال و هوای جنگ را درک کردند و این از برکت حضور خون شهدا در آن مناطق بود.

عزیزی با بیان اینکه پیشرفت و سربلندی ایران مدیون سه عامل لطف خداوند، حضور ولایت و ایثار شهدا است، تصریح کرد: اگر امروز ایران در جهان نقشی محوری دارد و در حالی که اکثر کشورهای همسایه در حال جنگ و درگیری هستند و ایران در امنیت کامل به سر می برد، این ها همگی از نعمات رشادت های شهدا، راهنمایی مقام معظم رهبری و توجه ویژه خداوند است.

وی با تأکید بر لزوم آشنایی جوانان با حماسه آفرینی رزمندگان در جبهه های جنگ تحمیلی، افزود: نسل های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کنند و بدانند که برای آسایش و امنیت امروزشان خون های فراوانی ریخته شده است.

نماینده مردم شیروان در مجلس راهیان نور دانش آموزی را ایده ای موفق در زمینه آشنایی نسل های جدید با فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: باید از بسیج و سپاه برای برگزاری این اردوهای معنوی تقدیر و تشکر کرد. مسئولین برپایی اردوهای راهیان نور در برابر انتقادهای بی مورد و فراوانی که از طرف گروهی خاص به فعالیت هایشان می شد ایستادگی کرده و به این کار جهادی و انقلابی خود ادامه دادند.

وی در بیان خاطره ای از سفر به روسیه، تشریح کرد: در سفری که اخیرا به همراه وزیر کشور به روسیه داشتیم، دیدیم که مسئولین روسیه هیچگاه جرأت این را ندارند که در برابر دوربین ها علیه آمریکا سخنی بگویند، در حالی که روسیه از نظر نظامی کشور بسیار قدرتمندی است و دلیل این موضوع نبود ایمان در دل هایشان است.

وی ادامه داد: در زمان جنگ با اینکه ما از قدرت نظامی مطلوبی برخوردار نبودیم، اما به دلیل برخورداری از سلاح ایمان، توانستیم در برابر دشمن متجاوز بایستیم و این تفاوت ما با ابرقدرت های جهان است.

عزیزی با بیان اینکه راهیان نور نقش مؤثری در نشان دادن ایمان رزمندگان به نسل های آینده انقلاب دارد، افزود: نباید تنها به برگزاری اردوهای راهیان نور اکتفا کرد، بلکه باید راه های ترویج فرهنگ دفاع مقدس را شناسایی و آن را در سطوح مختلف برای مردم به اجرا درآورد.

وی در خاتمه با تأکید بر حمایت مجلس از برنامه هایی که در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: باید از راه های مختلف به تقویت ایمان در دل های مردم پرداخت که برگزاری یادواره های شهدا و راهیان نور از جمله این راه ها هستند.

 

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.