راهیان نور، گامی بزرگ جهت آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثاروشهادت است
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
شناسه : 1440
10
دکتر عبدالرضا عزیزی سفرهای راهیان نور را یکی از برنامه های ارزنده سپاه و بسیج برشمرد و گفت: راهیان نور، گامی بزرگ در راستای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است.
پ
پ

“عبدالرضا عزیزی” نماینده مردم شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در آیین بدرقه کاروان نوروزی راهیان نور شهرستان شیروان گفت: اردوهای راهیان نور، گامی بزرگ در راستای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت بسیجیان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

عزیزی مسئولیت‌ روایتگران‌ در‌ اجرای‌ این‌ طرح‌ برای‌ انتقال‌ ارزش‌ها‌ و‌ دستاوردهای‌ دفاع‌ مقدس‌ به‌ نسل‌ جوان‌ بسیار‌ سنگین‌ دانست و افزود: طرح‌ راهیان‌ نور‌ بهترین‌ فرصت‌ برای‌ انتقال‌ ارزش‌ها‌ و‌ دستاوردهای‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ به‌ نسل‌ جوان‌ است.

وی از راویان خواست تاجهت انتقال و نشر آموزه‌های دفاع مقدس، رشادت‌ها، مردانگی‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان به نسل جدید را در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی بازگو کنند.

نماینده مردم شیروان در ادامه گفت: به طور حتم برگزاری اردوهای راهیان نور می‌تواند نوع نگاه جوانان و نسل سوم انقلاب به موضوع شهادت و ایثار را به کلی تغییر داده و پل ارتباطی میان حماسه دفاع مقدس و جوانان باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص لایحه خدمات رسانی به ایثارگران گفت: این قانون از سوی رئیس جمهوربه دستگاه های دولتی ابلاغ شده است و هیچ مانعی برای اجرای کامل آن وجود ندارد..

وی به روند اجرایی این قانون اشاره کرد و یادآور شد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عزیز، حدود ۱۲ سال بود که مطرح بود که از این مدت ۵ سال به علت بار مالی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در حال رفت و آمد بود که با پیگیری های مکررخوشبختانه اخیرا دولت یازدهم این قانون را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.