رئیس سازمان تامین اجتماعی را بیمه شدگان باید تعیین کنند نه دولت
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
شناسه : 2870
20
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به ایراداتی که به تامین اجتماعی وارد است اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات این سازمان مربوط به بیمه شدگان است و به همین جهت باید خود بیمه شدگان رئیس آن را تعیین کنند.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا عزیزی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی مستقل است، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی جزو معدود صندوق هایی است که اگر دولت و مجلس به آن ضربه نزنند، خودش را اداره می کند.

وی با اشاره به اینکه دست صندوق تامین اجتماعی به طرف دولت دراز نیست، گفت: بر خلاف سازمان تامین اجتماعی، دست صندوق بازنشستگی کشوری همیشه به سمت دولت دراز است و سال گذشته از ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتباری که صندوق بازنشستگی کشوری داشت، ۱۵ هزار میلیارد تومان آن را دولت پرداخت کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین به ایراداتی که به تامین اجتماعی وارد است اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از ۹۰ درصد اعتبارات این سازمان مربوط به بیمه شدگان است و به همین جهت باید خود بیمه شدگان رئیس آن را تعیین کنند ولی اینگونه نیست و ریاست آن با پیشنهاد وزیر کار و تعیین دولت انتخاب می شود.

وی به قانون کار اشاره کرد و بیان داشت: نظر مجلس این بود که در قانون تغییر ایجاد کند و نظر کارفرما و کارگر را جلب کند اما دولت این کار را نکرد و بدون تغییر به مجلس ارجاع داد. در کمیسیون اجتماعی نیز از همه بخش ها دعوت کردیم و در نهایت توافقی صورت نگرفت و این مسئله در مجلس دهم نیز اتفاق افتاد.

سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.