دیپلماسی بین قاره‌ای ظریف، سدی در برابر موج ایران‌هراسی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
شناسه : 2526
14
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس، با بیان اینکه دیپلماسی منطقه ای و بین قاره ای وزیر امور خارجه در کاهش موج ایران هراسی کشورهای غربی بسیار مؤثر بود، گفت: در چند سال اخیر برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی موجب سنگینی را علیه ایران راه انداختند و این مسئله موجب کاهش روابط جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر شد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی با اشاره به سفر دوره ای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به چهار کشور اروپایی، گفت: به طور حتم گسترش روابط دیپلماتیک میان ایران و کشورهای اروپایی برای کشورمان بسیار مثبت و تأثیرگذار است، زیرا در شرایط کنونی، جمهوری اسلامی باید از فضای پسابرجام برای توسعه خود استفاده لازم را ببرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دیپلماسی منطقه ای و بین قاره ای وزیر امور خارجه در کاهش موج ایران هراسی کشورهای غربی بسیار مؤثر بود، ادامه داد: در چند سال اخیر برخی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی موجب سنگینی را علیه ایران راه انداختند و این مسئله موجب کاهش روابط جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر شد.

وی ادامه داد: حال با انجام توافق هسته ای فضای بسیاری خوبی برای گسترش روابط و کاهش تیرگی ها فراهم شده و در دو سال اخیر شاهد سفرهای دوره ای ظریف وزیر امور خارجه به کشورهای مختلف هستیم که این مسئله موجب افزایش اعتماد کشورها به ویژه کشورهای غربی و اروپایی به ایران شده است.

عزیزی با اشاره به افزایش سفر هیأت های سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی و آسیایی به ایران، افزود: قطعا این ارتباطات و گسترش تعاملات منجر به بروز اتفاقات خوب و مثبت برای جمهوری اسلامی می شود و مهم ترین بخش آن توسعه اقتصادی و گسترش روابط سیاسی با کشورها است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: کشورهایی همچون لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی دارای جایگاه بسیار خوبی در سطح اتحادیه اروپا هستند و ایران با گسترش روابط با این کشورها می تواند زمینه را برای توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری های تجاری در کشورمان ایجاد کند.

بر اساس برنامه های اعلام شده، قرار است ظریف پس از لهستان، به کشورهای فنلاند، سوئد و لتونی نیز سفر کند؛ در این سفرها، ۶۰ فعال اقتصادی به سرپرستی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، وزیر امور خارجه را همراهی می کنند./

 

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.