دکتر روحانی در سازمان ملل قاطعانه از مواضع به حق کشورمان دفاع کردند
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
شناسه : 558
18
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:در مورد دستاوردهای سفر دولت به نیویورک باید گفت که این سفر نسبت به 8 سال گذشته جزو بهترین سفرها بود.
پ
پ

نماینده مردم شیروان در تشریح نتایج دیپلماسی دولت روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل معتقد است که یکی از دستاوردها این بود که دیپلماسی قوی روحانی باعث شد که اسرائیل منزوی شود.

عزیزی ادامه می‌دهد: صهیونیست‌ها از ۸ روز قبل در نیویورک مستقر شده بودند و تلاش کردند که زمان سخنرانی رئیس‌جمهور ایران، بقیه کشورها سالن را ترک کنند در حالی که به جز خود اسرائیلی‌ها کسی سالن را ترک نکرد. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان می‌کند که بر خلاف تصور اسرائیل که نمی‌خواست این سفر برای ایران دستاوردی داشته باشد، شاهد بودیم که مذاکرات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه این دستاوردها مرهون ۳۳ سال مقاومت مردم است، تاکید می‌کند: البته هم در آمریکا و هم در ایران گروه‌های افراطی وجود دارند که از عقل به دور هستند. عزیزی می‌گوید کسانی که در ایران افراطی‌گری می کنند، دوست دارند این دستاورد ملی را زیر سوال ببرند؛ عده‌ای دلشان می‌خواهد ایران همچنان در جنگ و تحریم باشد و صدای صلح از ایران به گوش نرسد. این نماینده مجلس ادامه می‌دهد: من معتقدم که نرمش قهرمانانه محقق شد و رئیس جمهور در همین جهت حرکت کرد؛ این دستاورد ملی است و ربطی به شخص و گروه خاصی ندارند. رئیس کمیسیون اجتماعی تاکید می‌کند: کسانی که از این صدای صلح ایران ناراحت شده‌اند در ابتدا صهیونیست‌ها هستند در مرحله بعد کشورهای به ظاهر دوستی هستند که از تحریم‌های ایران نفع می‌بردند و چرا که در سایه تحریم‌های ایران، به سودهای کلان اقتصادی دست پیدا می‌کردند.

عزیزی یادآور می‌شود که دوستی ایران با مجامع بین‌المللی برای برخی کشورها زیان به همراه دارد چرا که از این شرایط سوءاستفاده می‌کردند. در ایران هم افراطی‌ها که من از آنها به القاعده ایران یاد می‌کنم، آگاهانه یا ناآگاهانه بر طبل صهیونیست‌ها می‌کوبند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.