دولت و مجلس برای خروج اقتصاد از رکود باید اقدام کنند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۳۴
شناسه : 2307
13
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است دولت و مجلس برای خارج کردن اقتصاد کشور از رکود تصمیم مناسبی گرفته و اقدامات عاجلی صورت دهند.
پ
پ

رضا رحمانی که به همراه برخی روسای کمیسیون های مجلس و معاونان وزیران برای بررسی اوضاع شهرستان شیروان، به استان خراسان شمالی سفر کرده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیروان اظهار کرد: مهم ترین و موثرترین کار در این بخش، کمک به رونق واحدهای تولیدی است.
وی با بیان اینکه رکود اقتصادی به مرحله خطرناکی رسیده است، افزود: دولت یازدهم در کنترل تورم بسیار موفق عمل کرده است لیکن اگر کنترل تورم ناشی از تعمیق رکود باشد یقینا ما به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید و این وضعیت برای اقتصاد ملی مناسب نیست و به بخش اشتغال و درآمد آسیب می زند.
رحمانی با اشاره به تصویب قانونی برای حمایت از تولید رقابت پذیر در مجلس در بهار امسال، گفت: مشکل کنونی کشور نبود قانون نیست بلکه باید نگاه به تولید، به عنوان موتور محرک اقتصاد، به باوری غالب تبدیل شود و حال آنکه متاسفانه این باور در خیلی ها وجود ندارد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر ضرورت فعال تر ساختن بخش خصوصی برای ورود موثر به میدان تولید، افزود: البته در این بخش باید سرمایه های بانک های ما نیز تقویت شود زیرا آنها در وضعیت حاضر توان کافی برای حمایت از حوزه تولید را ندارند.
رحمانی، پیگیری برای خروج کشور از رکود اقتصادی و گرفتن سهم تولید از تسهیلات بانکی را مهمترین برنامه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برشمرد.

 

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.