دولت در زمینه ساماندهی کودکان کار لایحه ارایه دهد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
شناسه : 2752
13
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به برخی مشکلات در قوانین مربوط به کودکان گفت: دولت باید در زمینه ساماندهی کودکان کار به مجلس لایحه ارایه دهد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با بحث جمع آوری کودکان کار به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: کودکان کار چند نوع هستند یک عده از این کودکان نیازمند واقعی هستند، یک عده کودکان کار خارجی هستند و یک عده نیز کودکان کاری هستند که به اجبار و به دلیل بدسرپرست بودن دست به این کار می‌زنند.

وی اظهار کرد: کودکان کار نیازمند واقعی را بهزیستی شناسایی می‌کند و در مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان ضمن نگهداری آنها را تحت آموزش نیز قرار می‌دهد و ما در این زمینه مشکلی نداریم.

عزیزی بیان کرد: مشکلی اصلی ما کودکان کار خارجی و کودکان کاری هستند که خانواده آنها آگاهانه وارد به این کار می کنند. و این کودکان به دست مافیا می‌افتند و از آنها سوءاستفاده می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: هر موقع بهزیستی اقدام به جمع آوری کودکان کار خارجی زده است گفته اند انها تحت فشار قرار ندهید زیرا شرایط افغانستان، عراق و پاکستان خوب نیست و امنیتی وجود ندارد.

نماینده مردم شیروان در خانه ملت با اشاره به اینکه در سال گذشته در تبریز ۷۰۰ گدا شناسایی شده اند که از این ۷۰۰ نفر فقط ۵۰ نفر نیازمند واقعی بوده اند و ۶۵۰ نفر یا خارجی بوده اند و یا کلاش بوده اند گفت: ما در قانون داریم که دادگاهها باید برای جمع آوری متکدیان حکم صادر کنند و نیروی انتظامی آنها را دستگیر و جمع آوری کند و دو هفته در مراکز شهرداری نگهداری شوند و سپس تحویل بهزیستی شوند و بعد از تحویل به بهزیستی ساماندهی شوند که در حال حاضر این کار انجام می شود اما باز هم ما در این زمینه دچار مشکلاتی هستیم.

وی بیان کرد: ما معتقدیم که قوانین ما در این زمینه باید سختگیرانه اجرایی شود و البته قوانین در این بخش نیاز به اصلاح نیز دارد که از دولت می خواهیم در این زمینه لایحه ارایه دهد چرا که اگر مجلس طرح ارایه دهد ممکن است بار مالی داشته باشد و شورای نگهبان آن را مورد ایراد قرار دهد.

۱ آذر ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.