دولت از محل حذف یارانه‌ها یک ریال برای ایجاد اشتغال هزینه نکرد/ اشتغال حلقه مفقوده برنامه ششم
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
شناسه : 2794
13
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که اگر پیشنهاد دولت برای برنامه ششم توسعه رأی می‌آورد، تنها 20 تا 30 درصد آن اجرایی می‌شد اما اکنون که مجلس رأسا برای برنامه ششم ورود کرده شاید 10 درصد آن هم قابلیت اجرایی پیدا نکند.
پ
پ

به گزارش خبرافلاک عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور که توسط دولت طی لایحه‌ای تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود در حوزه اشتغال برنامه محکمی نداشت، گفت: این لایحه فاقد برنامه‌ریزی محکم و سیاست‌های قابل اتکایی در حوزه اشتغال‌زایی بود.

وی افزود: لایحه‌ای که دولت تحت عنوان برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد اگر مورد موافقت نماینده مجلس شورای اسلامی قرار می‌گرفت ۳۰ درصد آن اجرایی می‌شد اما اکنون که نمایندگان مجلس رأساً برای نگارش آن اقدام کرده‌اند شاید ۱۰ درصد آن هم اجرایی نشود.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه دولت از محل منابع حذف یارانه اقشار ثروتمند جامعه حتی یک ریال برای اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان هزینه نکرد، گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال کارساز نخواهد بود چرا که تجربه قبلی برای ایجاد منابع جدید در اختیار دولت ناموفق بود.

عزیزی گفت: اگر به جای ۱٫۵ میلیارد دلار ۴ میلیارد دلار هم به دولت داده شده باشد باز هم به طور دقیق در حوزه اشتغال‌زایی هزینه نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار فارس، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نامه‌نگاری با مقام معظم رهبری برای تخصیص ۱٫۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی روستاییان خبر داده و گفته بود در صورت تخصیص این منابع آیین‌نامه اجرایی آن در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سایر دستگاه‌ها تدوین خواهد شد. این پیشنهاد در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران و حتی معاون امور اشتغال و کارآفرینی وزیر کار معتقد است که روستاییان توان جذب چنین منابعی را ندارند و اساساً ایجاد اشتغال صرفاً به منابع مالی نیاز ندارد.

از طرفی کارشناسانی از حوزه مسکن و همچنین نمایندگان معتقدند که دولت به جای صرف این منابع برای اشتغال‌زایی روستاییان فکری به حال مسکن روستایی، پروژه‌های عمرانی و آب روستایی کند و روستاییان خودشان به طور خودکار علاوه بر ایجاد اشتغال درآمدزایی خواهند کرد.

سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.