درصورت استانی شدن انتخابات ارتباط مردم با مسئولان قطع می‌شود
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
شناسه : 1465
15
دکتر عبدالرضا عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان برای استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: اگر چه با استانی شدن انتخابات، نمایندگان فرصت کافی برای پرداختن به مسائل کلان کشور پیدا می‌کنند اما این وضعیت باعث می‌شود تا انتظارات مردم از نمایندگان در مسائل مربوط به حوزه‌های انتخابیه تأمین نشود.
پ
پ

وی افزود: استانی شدن انتخابات در حالی در حوزه‌های انتخابیه مردم را با مشکل مواجه نمی‌کند که قوه مجریه به درستی به وظایف خود عمل کند؛ مردم در شرایط کنونی برای رفع مشکلات منطقه‌ای‌یشان به نماینده خود مراجعه می‌کنند در واقع باید قوه مجریه پاسخگوی آنان باشد و قوه مقننه کار قوه مجریه را انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین اظهار داشت:‌ با استانی شدن انتخابات به طبع هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها نیز افزایش می‌یابد و یقین بدانید که در چنین شرایطی کانون‌های قدرت و ثروت حرف اول را خواهند زد و ما شاهد گرایش نمایندگان به این کانون‌ها خواهیم بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر برگزاری انتخابات در چنین وضعیتی هزینه‌های زیادی را به کشور تأمین می‌کند و به عنوان مثال اگر نماینده یک شهرستان در مرحله اول انتخابات نتواند حد نصاب آراء را به دست بیاورد در مرحله دوم باید تمام استان پای صندوق‌های رأی بیایند و تمام توان استان برای این کار بسیج شود.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران تنها جایی که به خوبی پاسخگوی مردم هستند نمایندگان مجلس هستند و اگر بخواهیم این را هم از مردم بگیریم دیگر چیزی باقی نمی‌ماند و این از مضرات استانی شدن انتخابات است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: استانی شدن انتخابات همچنین باعث می‌شود که نخبگان و افراد دارای صلاحیت علمی و تخصصی نتوانند رأی مردم را کسب کنند و تنها کسانی که چهره هستند قادر به راهیابی به مجلس و کسب آرا در این زمینه خواهند شد.

 

دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.