داستان غم‌انگیز اعتیاد با کمک مردم کاهش می‌یابد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
شناسه : 3050
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: داستان غم‌انگیز اعتیاد به مواد مخدر، موضوعی است که همه مردم جامعه باید دست به دست هم دهند تا این معضل کاهش یابد.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا عزیزی گفت: با توجه به اینکه ایران در مسیر ترانزیت موادمخدر قرار دارد، خطرات و آسیب‌های زیادی را متحمل می‌شود، کشور ما بیش از سه هزار شهید و بیش از این تعداد در راه مبارزه با مواد مخدر جانباز داده است که نشان می‌دهد در این زمینه فداکاری بسیاری داشته است.

وی افزود: استکبار جهانی که از طریق جنگ و ترور نتوانسته به کشور ما ورود پیدا کند،‌ امروزه از طریق آلوده کردن جوانان به موادمخدر سعی دارد نظام را به نابودی بکشاند، در واقع همه چیز دست به دست هم داده‌ تا موقعیت ژئوپولیتیک کشور ما به خطر بیفتد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت به تنهایی نمی‌تواند در مبارزه با مواد مخدر وارد عمل شود، چرا که اعتبار و بودجه‌ تخصیص یافته به این حوزه کم است و بودجه‌ی ۱۵۰ میلیارد تومانی در مقابل مافیای مواد مخدر که بالای ۱۶۰۰ میلیارد دلار گردش مالی سالانه دارد بسیار ناچیز است.

عزیزی ادامه داد: به نظر می‌رسد در عصر امروز بهترین کار ممکن، استفاده از مردم در امر مبارزه با مواد مخدر است؛ تجربه نیز ثابت کرده هر جا از مردم کمک گرفته شده مثل جنگ و مبارزه با تروریسم موفق شده‌ایم؛ اعتیاد یک چالش بزرگ اجتماعی است پس باید همگی دست به دست هم دهیم و به هم نوعان خود کمک کنیم؛ لذا بهترین کار ممکن تلاش برای تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است که طی چند سال اخیر بسیار خوب و موفق عمل کرده است و امیدواریم این رویکرد همچنان با جدیت پیگیری شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس ادامه داد: هزینه پیشگیری یک سوم درمان است و با توجه به اینکه درمان معتادان برای کشور هزینه‌بر است بنابراین بهتر است به مقوله پیشگیری توجه بیشتری شود و سیاست‌های مناسبی در این مورد اعمال شود.

عزیزی درباره لزوم اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش در راه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد گفت: رسانه ملی نیز آن‌طور که باید و شاید در این حوزه عمل نکرده است مردم اگر از مضرات و اثرات مواد مخدر آگاهی کافی و جامع داشته باشند هرگز سمت آن نخواهند رفت، لذا رسانه ملی به عنوان یکی از مهمترین سازمان‌ها که فراگیری آن زیاد است در این آگاهی‌بخشی می‌تواند سهم زیادی داشته باشد، همچنین وزارت‌خانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و حوزه علمیه می‌بایست در پیشگیری از اعتیاد دست به دست هم داده و به جامعه آگاهی دهند تا شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نباشیم.

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.