خراسان شمالی با کمبود ۳۰۰ لیتر آب شرب در ثانیه مواجه است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
شناسه : 2628
14
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس گفت: خراسان شمالی با کمبورد 300 لیتر آب شرب در ثانیه مواجه است.
پ
پ

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، عبدالرضا عزیزی در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی این استان که با حضور معاون رئیس جمهور در بجنورد برگزار شد، افزود: اما بیشتر از این مقدار، آب موجود در مناطق مرزی استان هدر می رود و آب منطقه مرزی راز و جرگلان و شیروان وارد ترکمنستان می شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو برای مهار آب های مرزی هشت میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته است اما از این اعتباری رقمی به خراسان شمالی اختصاص نیافته است.

عزیری اظهار کرد: در منطقه مرزی شیروان حدود ۵۰ لیتر بر ثانیه آب مهار شده است اما در منطقه راز و جرگلان هنوز اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

وی با اشاره به سودهای بانکی بیان کرد: سودهای بانکی به ظاهر به ۱۸ درصد رسیده است اما با توجه به سود ۲۱ درصدی بانک ها و تورم، سرمایه گذارها رغبتی برای سرمایه گذاری ندارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس تصریح کرد: به دولت پیشنهاد می کنیم تا برای انجام  سرمایه گذاری در استان های محروم و کمتر توسعه یافته، این استان ها در مسائل اقتصادی خود مختار باشند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت زمین ها بسیار بالا، سود بانکی ۲۱ درصد و مالیات نیز باید پرداخت شود، سرمایه گذار برای انجام سرمایه گذاری در چنین استان هایی خودداری می کند.

شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.