حل بسیاری از مشکلات اشتغال در صورت برخورد با اتباع بیگانه
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
شناسه : 608
9
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از به کارگیری اتباع کشورهای دیگر در مشاغل کارگری گفت: نیمی از شغل های کارگری کشور ما در اختیار اتباع غیر قانونی است.
منبع : اکونا
پ
پ

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از به کارگیری اتباع کشورهای دیگر در مشاغل کارگری گفت: نیمی از شغل های کارگری کشور ما در اختیار اتباع غیر قانونی است.

 دکتر عبدالرضا عزیزی در مورد کار کردن اتباع بیگانه در ایران با انتقاد از ضعیف بودن  نظارت و اجرا در این حوزه، گفت: بیش از ۸۰ درصد اتباع بیگانه به صورت غیر قانونی وارد کشور شده اند و به دلیل عدم بیمه و دستمزد پایین کارفرماها هم از آنها استفاده می کنند.

 وی افزود: به دلیل نبود نظارت، با وجود آمار بالای بیکاری در کشور افراد خارجی به صورت غیر قانونی مشغول به کار هستند و بهانه کارفرمایان هم این است که ایرانیان این کارهای سنگین را انجام نمی دهند و به هر طریق سازمان  های نظارتی را قانع می کنند ولی این کار اشتباه و غلط است.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا طرحی مبنی بر ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در ایران به مجلس آمده است، گفت: اگر نظارت قوی باشد و با کارفرمایانی که کارگران خارجی را به کارگیری می کنند به شدت برخورد شود بسیاری از مشکلات اشتغال حل خواهد شد.

 وی با تأکید بر اینکه این کارگران غیر قانونی هستند و باید با آنها برخورد شود و کارفرمایانی که آنها را به کارگیری می کنند از خلاء قانونی در این زمینه سوء استفاده می کنند، تأکید کرد: اگر جلوی کار کردن این افراد گرفته شود بسیاری از مردم ایران مشغول به کار خواهند شد.

 عضو ناظر در شورای اشتغال گفت: راهکار مقابله با این معضل این است که دستگاه های مسئول برای کارفرمایانی که این اتباع غیر قانونی را به کار گیری می کنند جریمه های سنگین در نظر بگیرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعارف های سیاسی را باید کنار بزنیم و به هرکس که پروانه کار دارد اجازه کار کردن داده شود و با هرکس پروانه کار ندارد و کارفرمایی که آنها را به کارگیری می کنند برخورد قانونی شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.