حاشیه نشینان از خدمات بهداشتی و بیمه ای برخوردارمی شوند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
شناسه : 2518
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با همت وزارت بهداشت و درمان، تمامی حاشیه نشینان از خدمات بیمه ای، بهداشتی و درمانی برخوردار شدند.
پ
پ
عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تا چندی پیش حاشینه نشینان از هیچگونه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه ای برخوردار نبوده اند اما با همت وزارت بهداشت و درمان ارائه خدمات به تمامی حاشیه نشینان امکان پذیر شده است.
وی با بیان اینکه ۱۱میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸ میلیون از ۱۱ میلیون حاشیه نشین موجود بیمه شده اند و با ساخت درمانگاه های مختلف در حاشیه شهرها، بسیاری از آنان به راحتی از امکانات بهداشتی و درمانی با استفاده از بیمه سلامت بهره مند می شوند.
عزیزی ادامه داد: برای به دست آوردن آمار دقیق حاشیه نشینان فاقد بیمه،با مشکل عدم تجمیع بیمه ها مواجه هستیم که اگر این یکپارچگی وجود داشت قطعاً به دست آوردن آمار دقیق فاقدان بیمه، آسان تر بود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر رسیدگی به وضعیت حاشیه نشینان در اولویت کاری مسئولان قرار دارد و قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضایی نیز در تلاش برای پرداختن به حقوق این قشر هستند.
عزیزی گفت: اعتبارات تخصیص داده شده برای رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینان در سال ۹۵ مانند سال های گذشته تأمین شد اما اگر این مقدار از بودجه کافی نباشد، قطعاً اعتبار را افزایش خواهیم داد.
چهترشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.