جشنواره فیلم فجر، فرصتی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
شناسه : 3314
13
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در انتقال ارزش های دفاع مقدس و بیان رشادت های ایثارگران، گفت: جشنواره فیلم فجر، فرصتی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار است
پ
پ

به گزارش ایسنا منطقه خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ عبدالرضا عزیزی میزبانی از جشنواره های ملی در ایام مختلف را فرصتی برای معرفی استان دانست و اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر فرصتی برای معرفی رشادت های ایثارگران این خطه از کشور در جنگ تحمیلی است .

وی بهترین روش برای انتقال یک تجربه، فرهنگ یا تفکر از نسلی به نسل دیگر را مستندسازی، عکس و فیلم ذکر کرد و افزود: فیلم بهترین روش برای بیان واقعیت های تاریخ و انتقال آن به نسل جوان است .

وی با تاکید بر اینکه ابتدای انقلاب فضای معنویات در جامعه گسترده بود اما امروز مادیات در اولویت زندگی ها قرار گرفته است، اضافه کرد: در زمان انقلاب حس برادری در نگاه همه موج می زد و اگر فردی مشکلی داشت همه به کمک وی می شتافتند .

عزیزی این فضای همدلی را حاکی از فضای معنوی حاکم بر جامعه دانست و با بیان اینکه این فضای معنویت در جبهه ها رنگ و بوی خاصی داشت، خاطرنشان کرد: در جبهه ها فرهنگ پیشی گرفتن برای شهادت حاکم بود و رزمندگان شب قبل از عملیات غسل شهادت می گرفتند .

وی گفت: در جزیره مجنون در فاصله ٧٥ متری از دشمن، هیچ مادیاتی رزمنده را تا این حد به مرگ نزدیک نمی کرد و همه اعتقاد قلبی برای اعتقاد راسخ یک بسیجی برای استقبال از شهادت بود .

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اعتقادات ریشه دار پس از هشت سال کشور را به پیروزی رساند، تصریح کرد: باید این رشادت ها و ایثارگری ها به شیواترین راه ممکن برای نسل جوان تبیین شود .

عزیزی یادآور شد: شیواترین و صریح ترین راه انتقال ارزش ها از طریق هنر فیلم است .

وی با بیان اینکه میزبانی خراسان شمالی از جشنواره فیلم فجر فرصتی برای بیان رشادت های ایثارگران این خطه باشد، اضافه کرد: تفکر بسیجی و عشقی که برای دفاع از میهن و اسلام در نگاه رزمنده موج می زد باید به نسل جوان منتقل شود .

گفتنی است؛ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در خراسان شمالی با اکران ١٦ فیلم فاخر این دوره از جشنواره از ١٤ بهمن ماه جاری آغاز و تا ٢٢ همین ماه در بجنورد ادامه دارد.

۱۲ بهمن ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.