تورم و گرانی کمر مردم را شکسته است
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
شناسه : 427
18
دکتر عزیزی : بیشتر مشکلات اقتصادی در کشور به عدم آینده نگری و عدم مدیریت صحیح در اقتصاد باز می گردد و مدیران اقتصادی در مدیریت و برنامه ریزی برای تورم برنامه مشخصی ندارند؛ اگر فاز دوم قانون هدفمندی با شیوه اجرای دولت آغاز شود ، مردم بدبخت می شوند و عاقلانه ترین کار دولت ، همین اجرایی نکردن فاز دوم هدفمندی در شرایط فعلی بود.
منبع : پایگاه خبری تحلیلی اعتدال
پ
پ

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  گفت: مشکلات اقتصادی کشور شاید تنها ۲۰ درصد ناشی از مسائل خارجی است و بیشتر مشکلات به عدم مدیریت صحیح اقتصاد در کشور باز می گردد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: چطور توانستند مرغ را بعد از فشار مجلس و رسانه ها ، کنترل کنند و تا قبل از ورود نیافتن مجلس عملی برای کنترل نرخ و تهیه اقلام به صورت جدی نداشتند ؟ بقیه مسائل هم باید همینگونه باشد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشتر اشکلات اقتصادی در کشور به عدم  آینده نگری و عدم مدیریت صحیح  در اقتصاد باز می گردد و مدیران اقتصادی در مدیریت و برنامه ریزی برای تورم برنامه مشخصی ندارند.

عزیزی گفت: مجلس در قانون هدفمندی یارانه ها سهم تولید را مشخص کرد ، اما  دولت یارانه تصویب شده پرداخت نکرد و درآمد ناخالص پایین آمد ، تولید کاهش یافت و بالتبع تورم بالا رفت ، اشتغال وعده داده شده ، ایجاد نشد و این ها همه ناشی از عمل نکردن صحیح  به قانون است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به علت تورم موجود ، گرانی و آسیب های اجتماعی ، کمر مردم شکسته است ؛ اگر فاز دوم قانون هدفمندی با شیوه اجرای دولت آغاز شود ، مردم  بدبخت می شوند و عاقلانه ترین کار دولت ، همین اجرایی نکردن فاز دوم هدفمندی در شرایط فعلی بود.

عزیزی در خاتمه گفت: نواقصی جدی در فاز اول هدفمندی بود و مرحله دوم نیز نیازمند شرایطخاصی است؛ دولت می خواست در فاز دوم ۱۳۴ هزار میلیارد تومان به دست بیاورد که مجلس آن را تعدیل کرد به ۶۶ هزار میلیارد تومان ؛ این مقدار هم باید با گران کردن به دست بیاید ، که مردم واقعا توانش را ندارند .

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.