توجه کافی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وجود ندارد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
شناسه : 2602
12
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای کاهش تخلفات رانندگی، توجه کافی جهت رعایت قوانین در کشور وجود ندارد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی ذاکرنیوز؛ اظهار داشت: در راستای کاهش تخلفات رانندگی، توجه کافی به رعایت قوانین در جامعه ما وجود ندارد، بنابراین گنجاندن برنامه های فرهنگی گام موثری در جهت احترام به قوانین خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر برای کاهش تخلفات و تصادفات به دنبال افزایش جریمه های نقدی باشیم، تاثیر صد در صدی را از اجرای درست قوانین نمی گیریم، چرا که راه های میانبر بسیاری برای نادیده گرفتن قانون های وضع شده وجود دارد که می توان با آموزش شهروندان، فرهنگ احترام به قوانین را در آنان نهادینه کرد.

عزیزی ادامه داد: در حال حاضر شهروندان تنها از ترس جریمه، دوربین و حضور پلیس ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می شوند، هر چند که افزایش جریمه را در کاهش حجم تخلفات نمی توان نادیده گرفت اما در کنار این افزایش، حتما باید آموزش و برنامه های فرهنگی برای شهروندان اجرا شود تا در مکان هایی که عوامل بازدارنده وجود ندارد، رعایت قوانین انجام گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغات های وسیع در خصوص چگونگی رعایت قوانین در سطح شهر، مدارس و صدا و سیما از جمله نهادهای تاثیر گذار در نهادینه شدن فرهنگ احترام به قانون های راهنمایی و رانندگی هستند که با پخش برنامه ها و آموزش به نوجوانان، جامعه را به سمت و سوی نزدیک شدن به هدف سوق می دهند.

 

یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.