تقسیم کار میان زن و مرد در ایران عادلانه نیست
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
شناسه : 1320
14
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تبریک روز زن و اشاره به اینکه تقسیم کار میان زن و مرد در جامعه ایران عادلانه نیست، درباره عملکرد معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز گفت که معاون رئیس جمهوری هیچ گزارشی به این کمیسیون نداده است تا درباره عملکرد آن قضاوت کنیم.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی آنا درباره برداشتش از وضعیت اجتماعی زنان در ایران گفت: ابتدا من روز زن را به همه زنان فداکار ایرانی به خصوص به مادران شهدا، همسران جانبازان و همه زنان شجاع ایران تبریک می‌گویم. درست است که زنان پس از انقلاب اسلامی در مسائل اجتماعی، سیاسی، تحصیلی و اقتصادی رشد خوبی داشته‌اند و بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و ۵۰ درصد رای‌ها در همه انتخابات را خانم‌ها می‌دهند اما متاسفانه به عقیده من هنوز آنقدر که خانم‌ها فعال هستند به حق خود در جامعه ما نرسیده‌اند.

وی تاکید کرد: وقتی ۵۰ درصد رای دهنده‌ها خانم هستند و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان خانم هستند، پس باید در مسائل اجتماعی هم حق‌شان داده شود. حالا این حق شاید ۶۰ درصدی نباشد اما ۵۰ درصد که باید باشد. مثلا در استخدامی‌های اخیر بیشترین استخدامی‌ها را از آقایان داشته‌اند. در حالی که خانم‌ها توان کار کردن در همه امور را دارند و ما این موضوع را حتما به دولت تذکر خواهیم داد.

او افزود: وقتی تعداد خانم‌های تحصیل کرده از آقایان بیشتر است باید به موضوع استخدام آنها هم توجه داشت. در مسائل مدیریتی هم به همین صورت باید از توانایی بالقوه خانم‌ها استفاده شود و از پتانسیل‌های خانم‌ها در اداره کشور استفاده شود.

نماینده مردم شیروان، درباره خبری که نشان می‌داد تنها یک درصد استخدام‌های جدید ویژه زنان است نیز گفت: یک درصد، ۱۰ درصد و ۲۰ درصد در واقع یکی است و فرقی نمی‌کند. وقتی میزان تحصیلات خانم‌ها بیشتر از آقایان است، چطور می‌توان گفت که آنها کار اداری را نمی‌توانند انجام دهند؟ زمانی که من مدیرکل بودم ۳۰ درصد از معاونانم را از خانم‌ها تعیین کرده بودم و ۶۰ درصد از روسای شهرستان را هم از خانم‌ها بودند و خیلی خوب هم کار خود را انجام می‌دهند و این شکل درصد پایین استخدامی ظلم آشکار در حق آنهاست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره عملکرد شهیندخت مولاوردی در مدت تصدی معاونت زنان نیز گفت: هنوز هیچ عملکردی به ما ارائه نداده‌اند که ما بخواهیم بر اساس آن اظهار نظر کنیم.

عبدالرضا عزیزی درباره اینکه در قانون چیزی درباره گزارش معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری وجود ندارد نیز گفت: درست است که قانون در این باره چیزی نگفته است اما خودشان می‌توانند درخواست کنند و به کمیسیون اجتماعی بیایند و گزارشی بدهند تا ما ببینیم چه عملکردی داشته‌اند. ما تا وقتی که گزارش عملکرد آنها را ندیده‌ایم نمی‌توانیم اظهار نظری کنیم.

 

شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.