تغییر رویه رفتار جامعه بین الملل با ایران پس از توافق هسته ای
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۳۵
شناسه : 2101
13
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس با اشاره به اینکه پس از توافق هسته ای شاهد تغییر در برخورد جوامع بین الملل با ایران شدیم گفت: پس از توافق هسته ای شاهد رفت و آمدهای هیات اروپایی و پارلمانی برخی کشورها با ایران هستیم.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه برجام تاثیرات مثبت بسیاری بر افزایش مراودات سیاسی و پارلمانی ایران داشته است گفت: توافق هسته ای واقعه بزرگی در تاریخ تحولات سیاست خارجی جمهوری اسلامی‌ایران است که تاثیرات بسیاری به همراه داشت.

 نماینده مردم شیروان در مجلس تصریح کرد: پس از توافق هسته ای شاهد رفت و آمدهای هیات اروپایی و پارلمانی برخی کشورها با ایران هستیم.و برخی از کشورها برای سفر رییس جمهور ایران به کشورشان در نوبت هستند.

به گفته عزیزی  از روزی که توافق هسته ای انجام  شد شاهد یک تغییر اساسی در برخورد جوامع بین‌الملل با ایران و پرونده هسته‌ای شدیم.از زمان آغاز مذاکرات اخیر رفت و آمدها به کشورمان بیشتر شد و با انجام توافق اینگونه مراودات افزایش یافت.

وی توافق هسته ای را همچنین موجب ایجاد آرامش بین المللی و منطقه ای همچنین توسعه سیاسی،اقتصادی و فرهنگی دانست و افزود:  کشورهای قدرتمند تلاش داشتند تا با امنیتی کردن ایران را محدود کنند اما پس از توافق  با توافق تمایلاتی مبنی بر پایان این نگاه امنیتی گذاشته شد.

عزیزی گفت: تا پیش از توافق قدرت های جهانی در گسترش روابط ایران با دنیا مانع ایجاد می کردند اما پس از توافق این مانع از بین رفت. پس از برجام تهران میزبان نمایندگانی از  کشورهای قدرتمند بود و شماری از مقام ها و هیات های سیاسی و اقتصادی خارجی برای سفر به ایران اعلام آمادگی کردند.

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.